اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیرآلات


شیر ظرفشویی دوکاره (دومنظوره) چیست؟

در مناطقی که آب شهری کیفیت پایینی دارد، شیرآلات دومنظوره بهترین انتخاب است. شیر ظرفشویی دوکاره، دارای دو خروجی آب است. یک خروجی مربوط به آب لوله کشی شهری است که برای شستشوی ظروف به کار می رود و خروجی دیگر مربوط به آب تصفیه و آشامیدنی است.

پیش از آنکه آب شهری از خروجی آب تصفیه شیر خارج شود به دستگاه تصفیه آب یا همان آب شیرین کن هدایت می شود و سپس به صورت تصفیه شده در اختیار کاربران قرار می گیرد.قیمت شیر ظرفشویی دوکاره، به دلیل تکنولوژی پیچیده تر آن در مقایسه با قیمت شیر ظرفشویی معمولی، بالاتر است. اما امکان استفاده همزمان از آب شهری و آب تصفیه شده، به خوبی مساله قیمت را جبران می کند.

ساختار و مکانیزم عملکرد شیرآلات دومنظوره

شیر ظرفشویی دو منظوره، معمولاً دو خروجی آب جداگانه دارد. این خروجی ها یا بر روی یک علمک واحد قرار دارند و یا بر روی دو علمک مجزا. خروجی آب لوله کشی، معمولاً ارتفاع بیشتری دارد تا فضای بیشتری برای شستشوی ظروف فراهم نماید؛ در حالی که خروجی آب تصفیه، ارتفاع کمتری دارد. زمانی که شیر آب تصفیه باز می شود، آب ابتدا به دستگاه تصفیه هدایت می شود و سپس از خروجی آب تصفیه شده در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

علاوه بر این، در ساختار شیرآلات دوکاره، هر خروجی دارای اهرم مخصوص به خود است. فقط کافی است اهرم مربوطه را حرکت دهید تا آب شهری و یا تصفیه از خروجی مورد نظر شما خارج شود. معمولاً اهرم مربوط به آب تصفیه کوچک تر است.شیرآلات تصفیه آب به تنهایی قادر به پالایش آب نیستند و حتما باید به دستگاه تصفیه آب متصل شوند.

زمانی که شیر مربوط به آب تصفیه باز می شود، آب پس از عبور از دستگاه تصفیه آب، از خروجی آب تصفیه شیر خارج می شود و آماده آشامیدن است.مانند سایر شیرآلات ظرفشویی، شیرآلات دوکاره نیز مزایا و معایب گوناگونی دارند. تصمیم گیری در مورد خرید این نوع شیرآلات به نیاز و جمع بندی مصرف کنندگان بستگی دارد. در ادامه مزایا و معایب شیرآلات دومنظوره بررسی می شود.

در صورت جدا بودن کامل خروجی و مسیر آب تصفیه و آب لوله کشی، آب تصفیه شده خالص در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. حتماً در هنگام خرید، به مجزا بودن خروجی و مسیر هدایت آب در داخل شیر توجه نمایید.دستگاه های تصفیه آب، معمولاً فیلترهایی برای پالایش کلر دارند. کلر ماده ای است که برای سلامتی ضرر دارد اما در تصفیه خانه ها زدوده نمی شود و در آب لوله کشی شهری می ماند. پس برای از بین بردن کلر آب آشامیدنی، شیرآلات دو منظوره بسیار کاربردی است.

تهیه شیرآلات دو منظوره به صرفه است. این نوع شیرآلات امکان دسترسی همزمان به آب لوله کشی و آب تصفیه شده به واسطه یک شیر ظرفشویی را فراهم می کند و نیازی به خرید شیر آب تصفیه به صورت جداگانه نیست.زمانی که آب لوله کشی ابتدا وارد دستگاه تصفیه آب می شود و سپس از خروجی آب تصفیه خارج می شود، تازگی بیشتر و طعم بهتری دارد.ارزان ترین راه برای حذف آلاینده هایی که بعد از تصفیه آب در تصفیه خانه، همچنان در آب لوله کشی باقی مانده اند، استفاده از شیرآلاتی دارای خروجی آب تصفیه و متصل به دستگاه تصفیه آب است.

از معایب شیر دوکاره، تنها می توان یکسان بودن مسیر خروجی آب لوله کشی و آب تصفیه را در بعضی مدل ها ذکر کرد. مدل هایی با دو خروجی در بازار وجود دارند که در آنها مسیر آب تصفیه شده با مسیر آب لوله کشی تا رسیدن به خروجی های جداگانه، یکسان است. در این مدل ها آب تصفیه شده به دلیل عبور از مسیر آب لوله کشی، خلوص خود را از دست می دهد. در این صورت برای دریافت آب تصفیه خالص، حتما باید چند ثانیه شیر تصفیه آب را باز بگذارید که باعث به هدر رفتن آب می شود.

شیرآلات دومنظوره با طراحی مدرن، علم بلند در مدل های شاوری، فنری و معمولی، بسیار کاربردی هستند. همانطور که در بررسی ویژگی های بهترین شیر ظرفشویی در راهنمای خرید شیر ظرفشویی بررسی شد، این نوع شیرآلات، دسترسی آسان به آب لوله کشی و آب تصفیه را به صورت همزمان فراهم می آورد. در ساختار بعضی مدل های شیرآلات دو منظوره، فقط یک مسیر خروجی برای آب تصفیه شده و آب شهری وجود دارد.

اما بهتر است این دو مسیر باید کاملاً از یکدیگر جدا باشند تا تماسی بین این دو جریان برقرار نشود و خلوص آب تصفیه کاهش پیدا نکند. در هنگام خرید شیرآلات بهداشتی دومنظوره، قیمت شیرآلات در کنار اطلاعات کافی در مورد معایب و مزایای شیرآلات دوکاره، به خرید بهترین شیرآلات می انجامد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>