اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

در جوشکاری سوکتی انتهای لوله باید تخت باشد و سپس در درون اتصالات، شیر، فلنج و … قرار بگیرد و دور آن جوشکاری فیلت انجام شود. در این نوع جوشکاری بر خلاف جوش لب به لب نیازی به ماشین کاری و پخ زدن لبه لوله و اتصال نیست و لوله همان طور که صاف بریده شده است می­ تواند برای جوشکاری آماده شود.

تنها لازم است تا قسمت اتصال تمیز شود و امکان نصب راحت فراهم گردد.این نوع جوشکاری همچنین برای خطوط بخار با فشار 300 تا 600 psi استفاده می­شود. از جمله مزایا و معایب اتصال جوش سوکتی می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

  • در جوشکاری سوکتی هم مرکز کردن و تنظیم لوله ها و اتصالات در خطوط لوله با سایز پایین بسیار آسان تر از جوش لب به لب است و نیازی به خال جوش ندارد.
  • فلز و زائده های جوش وارد لوله و جریان سیال نمی­شود و سبب تغییر رفتار جریان نمی ­گردد.
  • اگر جوشکاری به طور صحیح و اصولی اجرا شود، هیچگونه نشتی ای نخواهد داشت.

معایب

در اتصال جوش یک فاصله به اندازه 16 اینچ وجود دارد که سبب به تله افتادن و جمع شدن مایع در آن می­ گردد که این امر به مرور زمان سبب ایجاد خوردگی و زنگ زدگی در اتصال لوله شده و به آن آسیب می­رساند.
مطابق با استاندارد ASME B31.1 1989 اگر میزان ارتعاشات در خط لوله بالا و قابل توجه باشد و یا این­که خط لوله مورد نظر در یک محیط مستعد خوردگی قرار گیرد و امکان خوردگی درز جوش اتصال وجود داشته باشد، استفاده از جوش سوکتی مناسب نیست.

جوشکاری سوکتی (Socket Welding) اصولاً برای خط لوله های انتقال مواد اشتعال زا، سمی، خورنده و گران قیمت در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت و گاز که عدم نشتی مسأله مهمی در سیستم باشد، استفاده می­شود. جوشکاری سوکتی آب بندی بسیار مناسبی در محل اتصال ایجاد می­ کند و میزان نشتی را به صفر می ­رساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>