اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتصالات

روش اتصال با چسب معمولاً برای لوله های غیر فلزی و پلاستیکی و پلیمری و PVC استفاده می­ شود. برای انجام این کار یک سری چسب های مخصوص وجود دارد که هر کدام باید در شرایط دمایی خاصی نگه داری و اعمال شوند.برای انجام این اتصال لازم است تا مقطع لوله کاملاً صیقلی شده و زوائد آن حذف گردد و در ادامه بخش خارجی لوله نر و بخش داخلی لوله مادگی کاملاً با دستمال تمیز شود تا هیچ­گونه رطوبت و روغن روی سطح اتصال نباشد.

در صورتی که سطوح اتصال تمیز نباشند، ممکن است چسب به خوبی عمل نکند و اتصال جدا شود.در ادامه بخش داخلی لوله ماده و خارجی قسمت نر با لایه ای از چسب پوشانده می ­شود و ضمن داخل شدن به اندازه نود درجه چرخانده می­شود و بعد از گذشت حدود 10 الی 15 دقیقه چسب کاملاً خشک شده و لوله در جای خود محکم می­ شود.

از محدودیت های این روش این است که برای لوله های فلزی معمولاً قابل استفاده نیست و همچنین در صورتی که مواد و سیال عبوری از لوله خورنده و اسیدی باشد ممکن است چسب را از بین برده و اتصال گسیخته شود.از این اتصالات معمولاً برای کاربردهای کوچک خانگی مانند آب و فاضلاب ساختمانی استفاده می­ شود و در صنعت و به خصوص صنایع نفت و گاز کاربرد چندانی ندارند.

اتصال حرارتی

اتصال حرارتی معمولاً برای لوله های پلاستیکی، پلی اتیلن، پلیمری و PVC استفاده می­ شود. از آن­جایی که پلاستیک ها و پلی اتیلن ها موادی گرمانرم هستند و در اثر افزایش حرارت نرم شده، برای اتصال حرارتی مناسب هستند.

برای انجام اتصال حرارتی لازم است تا لوله ها به صورت نر و مادگی در هم داخل شوند و سپس توسط دستگاه پرس حرارتی که همزمان علاوه بر افزایش دمای لوله ها آن­ها را تحت فشار قرار می ­دهد به هم چسبیده شده و یک اتصال دائمی ایجاد می گردد.

در روش جوشکاری الکتروفیوژن جریان الکتریسیته به دو الکترود رسانا وارد می ­شود و حرارت ایجاد شده توسط این دو الکترود به محل اتصال اعمال شده و سبب نرم شدن لوله ها و سپس متصل شدن آن­ها می­ گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>