اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتصالات

انتخاب یک اتصال مناسب جهت براورده کردن نیاز مورد نظر ما به فاکتورهای مختلفی وابسته است که در زیر تعدادی از آن­ها عنوان شده است:

انواع متصل شدن (Connection Types)

به طور کلی هنگام خرید اتصالات باید به این نکته توجه داشت که اتصالات شامل دو نوع کلی نر و ماده در اتصالات نر و مادگی هستند که باید با توجه به این که رزوه های لوله داخل یا خارج آن هستند اتصال نر برای رزوه داخلی لوله و اتصال ماده برای رزوه خارجی لوله برگزیده شود.

انواع مختلف روش های اتصال فیتینگ ها به لوله شامل اتصال رزوه ای، اتصال فلنجی، اتصال با چسب، اتصال حرارتی، اتصال جوشکاری و… می­باشد. با توجه به جنس لوله ها و شرایط آب بندی و سیال درون لوله باید نحوه متصل شدن مناسب برای اتصالات برگزیده شود.

به عنوان مثال جهت اتصال لوله ها و اتصالات پلاستیکی و PVC بیشتر از اتصال حرارتی و پرسی استفاده می­شود و جهت اتصال لوله ها و اتصالات فلزی که سیستم درجه آزادی کافی برای اتصال پیچی نداشته باشد و آب بندی سیستم دارای اهمیت بالایی باشد از اتصال جوشکاری استفاده می­ شود.

جنس اتصال (Materials Of Construction)

به عنوان یک قاعده کلی ماده سازنده اتصال مورد استفاده در سیستم لوله کشی باید از همان جنس لوله های متصل به آن باشد. اما در بعضی موارد، مواد مطابق با کدها یا استانداردهای خاص نیز می توانند در لوله های یک جنس دیگر استفاده شوند.

قطر اتصال

قطر اتصال معمولاً برابر با قطر لوله متصل به آن است. فقط باید به این نکته توجه داشت که برای ثابت نگه داشتن جریان، انتهای اتصالات لوله باید کمی بزرگ تر از بقیه لوله باشد تا بتواند بدون تنگ کردن قطر داخلی (ID) لوله، اتصالات را در خود جای دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>