اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتصالات

گلندها ساختار تقریباً ساده ای دارند و از اجزاء پیچیده ای تشکیل نشده اند. بدنه گلند Gland وظیفه حفظ ساختار و ایجاد استحکام در برابر بارهای خارجی را بر عهده دارد که قبلاً درباره­ جنس های مختلف گلند توضیح داده شد. واشر گلند که وظیفه آب بندی را بر عهده دارد، در قسمت خارجی گلند نصب شده و می ­تواند تکی یا دوتایی باشد. از دیگر اجزاء جانبی گلند می­توان به درپوش، مهره و واشر O ring اشاره کرد.

بر اساس کاربرد مورد نیاز، روش های مختلفی جهت اتصال گلند ها وجود دارد. از جمله این روش ها می­ توان به اتصال با چسب، اتصال با پیچ یا فلنج، اتصال رزوه ای، اتصال با جوشکاری و یا اتصال پرسی اشاره کرد. اکثر گلندهای موجود در بازار از نوع رزوه ای هستند و این نوع از گلند ها دارای شرایط نصب مطمئن تری هستند.

همچنین از لحاظ شکل، گلندها دارای دو نوع معمولی و فلت هستند. تفاوت این دو نوع گلند در این است که نوع معمولی دارای مقطع دایروی بوده و برای سیم ها و کابل های معمولی استفاده می­ شود، اما نوع فلت دارای دریچه مستطیلی شکل باریک است که سیم های با مقطع صاف قابلیت عبور از آن­را دارند.

گلند Gland ضد انفجار

بسته به کاربرد مورد استفاده و محیط قرار گیری سیستم، گلندها باید دارای یک سری مشخصات ویژه علاوه بر ویژگی های اصلی خود باشند. گلندهای ضد انفجار (Explosion-proof cable glands) نوع خاص و پرکاربردی از گلندها هستند که دارای ویژگی ضد اشتعال و انفجار هستند.

این نوع از گلندها دارای یک پوشش از جنس مواد ضد آتش هستند و از آن­ها برای مناطق پرخطر و قابل اشتعال مانند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و به طور مشخص در جایگاه سوخت استفاده می­ شود. این گلندها همچنین از انتشار هر نوع جرقه و جریان الکتریسیته به بیرون جلوگیری می­ کنند. به گلندهای ضد انفجار اصطلاحاً گلند EX هم گفته می ­شود.

گلندهای ضد انفجار مطابق با استانداردهای ضد انفجاری که در مقاله استانداردهای تجهیزات ضد انفجار و محیط های قابل انفجار توضیح داده شد، طراحی و تولید می­ شوند. برخی از این استانداردها عبارتند از: IEC & EN 62444، IEC 60079، IEC 60092، NFPA 70، API RP 14F و API RP 14FZ.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>