اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اتصالات


رتبه بندی و استانداردهای گلندها

از آن­جایی که گلندها با در نظر گرفتن مسائل ایمنی طراحی شده اند، باید یک سری دستورالعمل ها برای رتبه بندی آن­ها از لحاظ کیفیت موجود باشد تا مشخص شود که گلند مورد طراحی از چه کیفیتی برخوردار است. معیار (IP (Ingress Protection Marking، گلندهای مختلف را از لحاظ طراحی و نوع عملکرد رتبه بندی می­ کند. از گلندهای شاخص رتبه بندی IP می­توان به IP68 و IP69K اشاره کرد.

گلندهای رایج موجود در بازار تحت استاندارد جدید اروپا طراحی و ساخته می­شوند که کد مربوط به آن EN50262 می­ باشد. همچنین در خصوص گلندهای ضد انفجار باید توجه داشت که این گلندها باید از استاندارد EX و استانداردهای مربوط به HSE برخوردار باشند و معمولاً هر کشور هم به طور جداگانه استانداردهایی در زمینه تجهیزات ضد انفجار ارائه می ­دهد که گلندها باید از آن­ها برخوردار باشند.

گلندها از لحاظ نوع رزوه دارای دو نوع تقسیم بندی نوع میلیمتری و نوع اینچی هستند که نوع میلیمتری با M و نوع اینچی با PG مشخص می­ شوند. اصولاً گلندهای نوع میلیمتری با رنگ سیاه و نوع اینچی با رنگ خاکستری به بازار عرضه می­ گردند.

موارد مهم برای انتخاب گلند مناسب

توجه به یک سری نکات برای انتخاب گلند Gland مناسب می­ تواند به ما در این زمینه کمک کند. از این رو یک چک لیست نهایی تهیه شده است تا با توجه به آن بهترین گلند انتخاب شود.

  • آیا قطر سوراخ گلند به اندازه کافی بزرگ است که بتواند تمام سیم ها را از خود عبور دهد؟
  • آیا استحکام و مقاومت فشاری گلند برای کاربرد مورد نظر ما کافی است؟
  • آیا نوع اتصال گلند برای کاربرد ما مناسب است؟
  • مقادیر سایز دهانه و عمق و ضخامت گلند به حالت M یا PG بیان شده است؟
  • استانداردها و شرایط محیط عملکرد از لحاظ ایمنی و ضد انفجار بودن چگونه است؟

با توجه به نکات ذکر شده می­توانیم گلند Gland مناسب را برای کاربرد مورد نظرمان انتخاب کنیم. از برندهای معروف در زمینه گلند کابل می ­توان به آل وان (Ale-1)، شارک (Shark)، گلند ASP، وارم Warom، بیمد Bimed، هاوک HAWKE و… اشاره کرد که در انواع مختلف از لحاظ سایز، جنس و ایمنی موجود هستند و محصولات آن­ها با بهترین کیفیت در فروشگاه اینرژی ارائه گردیده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>