اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتصالات پایپینگ

در اجرا و طراحی سیستم های لوله کشی مهم ترین مسائل با کیفیت بودن سیستم و اجرای وظایف مورد انتظار و همچنین کمینه کردن هزینه های اجرایی است. مهندسان طراح باید توجه داشته باشند تا حتی الامکان کمترین میزان مصالح و اتصالات را در سیستم لوله کشی مصرف کنند و کوتاه ترین مسیرها را جهت خطوط لوله برگزینند.نحوه آرایش و چیدمان لوله ها در سیستم از مهم ترین نکات طراحی سیستم پایپینگ می ­باشد. تعدادی از نکات مهم در طراحی سیستم پایپینگ در ادامه ذکر شده است:

میزان انشعابات گرفته شده از خط لوله اصلی باید حتی الامکان کمینه شود. زیرا انشعابات زیاد موجب افت فشار در مسیر جریان و افزایش هزینه ها می­ شود.مسیر لوله باید ترجیحاً مستقیم بوده و انحنا و تغییر مسیر در آن کم باشد.ارتفاع لوله ها از سطح زمین باید با توجه به محل قرارگیری دیگر تجهیزات سیستم تعیین شود. اما به طور کلی بهتر است تا لوله ها دارای ارتفاع کمی نسبت به سطح زمین باشند تا مصالح کمتری برای آن­ها صرف شود.

به کار گرفتن کمترین فضا برای سیستم طراحی شده از مهم ترین نکات طراحی سیستم است. در صورتی که فضای زیادی اشغال شود، هزینه های طرح بالا رفته و فضای کاری کارگران کوچک شده و اجرای طرح مشکل ساز می­ شود. لذا در بسیاری از موارد لازم است تا از آرایش عمودی برای لوله ها استفاده گردد تا سیستم فضای کمتری را اشغال کند.

سیستم لوله کشی در فضای کم و به صورت متراکم

اوپراتور باید به فضا یا مسیر مورد نیاز بین لوله ها، شیر آلات و تجهیزات دسترسی کامل داشته باشد تا زمانی که نیاز به تعویض یا تعمیر تجهیزات می ­شود اوپراتور بتواند به سهولت این امور را انجام دهد. حداقل فواصل لازم بین تجهیزات ارتفاع 180 cm و عرض 75cm است تا تجهیزات سرگیر و پاگیر نباشند.

شیرهای با اکچویتور دستی نباید با ارتفاع بیش از 20 سانتی متر بالاتر از سکو یا پلت فرم ها باشند تا اوپراتور بتواند به راحتی آن­ها را باز و بسته کند.با توجه به شرایط واحد و تجهیزات مورد استفاده، باید مسقف یا غیر مسقف بودن محل قرارگیری سیستم پایپینگ تعیین شود.

در صورتی که سیال عبوری از لوله ها شامل سوخت ها و مواد قابل اشتعال باشد، لازم است تا اقدامات ایمنی به طور کامل در سیستم پایپینگ انجام شود. این اقدامات شامل پوشش های ضد حریق بر روی لوله ها و تجهیزات و همچنین نصب کپسول ها و سیستم های اطفاء حریق در اطراف سیستم پایپینگ می­ باشد.

لوله ها با پوشش ضد حریق

زمانی که بارهای اعمالی بر لوله از جمله وزن آن خیلی زیاد باشد، بهتر است تا لوله ها در مجاورت سقف و دیوار ساختمان نصب شوند تا بارهای وارده کنترل شود.مقدار انبساط لوله یا هر دستگاه دیگر باید در حین کار مورد توجه قرار گیرد که این انبساط باعث ایجاد مشکل بر سر نازل ها و تکیه گاه ها نشود. این امر با بالا بردن انعطاف پذیری و استفاده از فنر در مسیر حرکت لوله ها ممکن است.

نصب شیرآلات ایمنی در مسیر خطوط لوله الزامی است. مثلاً هنگامی که فشار بخار سیال عبوری از لوله بالا باشد، لازم است تا شیر فشارشکن یا تخلیه بخارات روی خط لوله نصب گردد. همچنین وجود درپوش ها در مسیر جریان برای تخلیه سیال به محیط در مواقع اضطراری لازم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>