اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتصالات

این اصطلاحات در طراحی سیستم لوله کشی یک کارخانه، پالایشگاه، سیستم انتقال آب و … بسیار متداول و مورد استفاده هستند:

دیاگرام جریانی فرایند - (Process Flow Diagram (PFD

این نقشه به طور خلاصه فرآیند و سیستم های واحد مورد بررسی را، به همراه چگونگی ارتباط آن­ها با یکدیگر به وسیله لوله ها، داکتها و نقاله ها را نشان می ­دهد. در این نقشه نوع و تعداد تجهیزات مختلف، دبی جریان، فشار عملکرد و درجه حرارت جریان در مسیر لوله ها مشخص می ­شود.

دیاگرام لوله کشی و ابزار دقیق - (Piping & Instrument Diagram (P & ID

این نقشه به صورت شماتیک شامل فرآیند مورد نیاز، تجهیزات و لوله های به کار رفته همراه با نامگذاری و مشخصات آن­ها می­باشد. در این نقشه همچنین مصالح لوله کشی مانند شیرها، فلنج ها، وسایل ابزار دقیق و عایق کاری مشخص شده اند.

مشخصه های فنی لوله گذاری - Piping Specification

این سند نوع محدوده کاری مورد استفاده برای لوله ها، شیر ها و اتصالات را برای هر جنس و مواد موجود در پروژه، بر اساس کلاس کاری آن­ها لیست می ­نماید. این کلاس کاری بر مبنای فشار، درجه حرارت و خورندگی، در حالت متوسط جریان است.

در این سند همچنین ضخامت جداره لوله ها و چگونگی اتصال قسمت های مختلف به یکدیگر در قالب استانداردهای معتبر بیان می ­شود. برای تهیه این سند نیاز به دانش فنی و تسلط کامل بر مسائل اقتصادی برای استفاده از اقلام کم هزینه تر و با کیفیت تر می­ باشد.

نقشه چیدمان - Planning Study or Layout Drawing

این نقشه همه تجهیزات موجود را در مقیاس کوچک نشان می­ دهد و شامل سیستم های فرآیند اصلی، لوله کشی، شیرآلات، تجهیزات کاربردی و ابزار دقیق است. در این نقشه محل دقیق قرار گیری تجهیزات از لحاظ ارتفاع و زوایای تجهیزات با هم، به طور کامل مشخص می ­گردد.

همچنین نوع تکیه گاه های لوله ها و بارهای وارد به آن­ها در این نقشه مشخص شده و از آن برای طراحی نهایی و تهیه لیست اقلام مورد نیاز استفاده می­ گردد. تهیه این نقشه نیازمند تجربه­ بسیار در صنعت و شناخت کامل فرآیندها و تجهیزات است و رسم آن معمولاً به وسیله خبره ترین مهندسان واحد صنعتی انجام می­ شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>