اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیرآلات صنعتی

شیر سوزنی از جمله شیرهای مهم و پرکاربرد است که معمولاً از آن برای تنظیم دبی جریان سیال استفاده می ­شود. شیر سوزنی دارای یک مخروط بلند سوزنی شکل در انتهای استم خود می ­باشد که نقش دیسک را در این شیر ایفا می­ کند. این شیرها از لحاظ ساختار و عملکرد بسیار شبیه به شیرهای ساچمه ای (Globe Valves) هستند؛ با این تفاوت که دیسک شیرهای سوزنی به شکل مخروط خیلی باریک بوده و در شیرهای ساچمه ای حالت کروی دارد.

در شیر سوزنی، مخروط سوزنی بلند از دریچه ای واقع بر نشیمنگاه شیر که دارای قطر بیشتری نسبت به سوزن می ­باشد عبور می ­کند و انتهای آن روی دهانه ­ی دریچه قرار می­ گیرد. هنگام باز کردن شیر با چرخش در استم، سوزنی با یک حرکت پیچی بالا آمده و رفته رفته جریان برقرار می­ شود. بنابراین این نوع طراحی، امکان افزایش یا کاهش تدریجی دبی سیال در مسیر جریان را فراهم می­ کند. یک چرخش 90˚ در اهرم این شیرها می ­تواند شیر را از حالت کاملاً بسته به حالت کاملاً باز تغییر دهد.

عملگر (اکچویتور) شیرهای سوزنی می­ تواند شامل انواع دستی، الکتریکی، هیدرولیک و پنوماتیک باشد. از آنجایی که معمولاً دقت دبی خروجی از شیر سوزنی مسأله­ مهمی است، استفاده از اکچویتورهای الکتریکی که دارای دقت بالاتری نسبت به دیگر اکچویتورها هستند و می­ توانند به صورت تایمردار زمان قطع و وصل جریان را تنظیم کنند در این نوع شیرها توصیه می ­گردد.

اشکال مختلف سوزنی انتهای استم (Different Types of Needles)

  • Blunt Vee-Point: این نوع از سوزنی دارای تعدادی رزوه در میانه­ بدنه ی خود بوده و انتهایی نیم مخروطی شکل دارد و مسیر جریان را تنها با کمی چرخاندن اهرم شیر کاملاً باز می­ کند.
  • Vee-Point: انتهای این نوع از سوزنی، نوک تیز و بسیار باریک بوده و رزوه ها در قسمت پایینی آن قرار گرفته اند و از آن­ها برای مواردی که نیاز به آب بندی بالایی وجود دارد استفاده می ­کنند.
  • Regulating: نوک سوزنی در این نوع دارای یک شیب تدریجی است و دو قسمتی می ­باشد؛ از این رو به وسیله­ آن می­توان کنترل بهتری بر دبی جریان سیال ایجاد کرد.
  • PCTFE: در این نوع، نوک سوزنی شیر گرد بوده و طبیعتاً کنترل کمتری بر دبی جریان ایجاد می­کند؛ اما گشتاور کمتری برای باز و بسته کردن شیر نیاز است و می­تواند دماهای بالاتری را تحمل کند.
  • Non Rotating Metal Stem Tip: در این نوع از شیرهای سوزنی استم حرکت چرخشی ندارد و از آن برای کاربردهایی که تعداد سیکل های استفاده از شیر بالا می­باشد استفاده می­ کنند که باعث آسیب کمتری به استم و نشیمنگاه شیر می­ شود.
  • Non Rotating PCTFE Stem Tip: عملکرد آن­ها دقیقاً مشابه با استم غیر چرخشی با نوک فلزی است با این تفاوت که گشتاور مورد نیاز برای باز و بسته کردن آن کمتر است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>