اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیرآلات صنعتی


نحوه عملکرد شیر دیافراگمی

دیسک ارتجاعی منعطف در شیر دیافراگمی به یک عضو فشاری یا اصطلاحاً کمپرسور متصل شده است. کمپرسور با استم (Stem) شیر بالا و پایین می­ رود و دیافراگم نیز به صورت هم جهت با آن ها حرکت می ­کند. با پایین آمدن کمپرسور، دیافراگم به قسمت زیرین محفظه ­ی شیر فشرده شده و مسیر جریان سیال را مسدود می کند.

طراحی شیر دیافراگمی به گونه ­ای است که هنگام باز شدن شیر به جای آن­که کمپرسور، دیافراگم را کاملاً از کف نشیمنگاه جدا کند، استم را به آرامی درون کمپرسور بالا برده و توسط استم که به قسمت مرکزی دیافراگم متصل است، دیافراگم را از جای خود بلند می­کند تا جریان به تدریج برقرار شود و بتوان دبی سیال را تنظیم کرد.

شیرهای دیافراگمی با یک چرخش 90˚ در اهرم آن­ها، از حالت کاملاً باز به حالت کاملاً بسته تغییر می­ کنند. عملگر (اکچویتور) شیرهای دیافراگمی بسته به اندازه و کاربرد می ­تواند از نوع دستی، الکتریکی، هیدرولیک و پنوماتیک باشد.

جنس دیافراگم

دیافراگم ها می ­توانند از مواد مختلفی تولید شوند و عمر یک دیافراگم وابسته به دما، فشار و فرکانس کاری شیر می ­باشد. برخی از دیافراگم ها که از مواد الاستومری (Elastomeric Materials) ساخته می­ شوند، می­ توانند مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی با دماهای بالا داشته باشند.

با این حال اگر این دیافراگم در دماهای بالا کار کنند، هنگامی که فشار جریان هم بالا رود ممکن است تخریب شوند. در نتیجه هنگامی که قرار است این شیرها در دماهای بالا استفاده شوند باید حتماً با شرکت سازنده­ ی شیر مشورت شود.

همه­ ی مواد الاستومری زیر دمای 65˚C (150˚F) عملکرد مناسبی دارند و برخی از آن­ها در دماهای بالاتر به خوبی عمل کرده و برخی دیگر ممکن است تخریب شوند. برای مثال ماده­ ی ویتون (Viton) مقاومت شیمیایی بالایی دارد و در دماهای بالا هم پایدار است. اما اگر به عنوان دیافراگم در شیر قرار بگیرد ممکن است در دماهای خیلی بالا مقاومت کششی آن کم شود و دچار گسیختگی شود. به همین علت باید از آن در دمای مناسب استفاده کرد تا به شرایط بحرانی نرسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>