اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیرآلات صنعتی


انواع شیرهای سماوری (Plug Valves Types)

شیر سماوری Plug Valve شامل انواع مختلفی از لحاظ نوع حفره یا سوراخ روی پلاگ (دیسک) و از لحاظ نوع روانکاری شیر می­ باشند که هرکدام از این دسته بندی ها به ­طور جداگانه شرح داده شده است.

انواع شیرهای سماوری از لحاظ نوع دیسک

پلاگ شیرهای سماوری شامل انواع مختلفی بوده که همه­ ی آن­ها عمدتاً به شکل نیم مخروط می­ باشند و فقط از لحاظ برخی جزئیات مانند نوع حفره­ ی روی پلاگ (Plug) باهم متفاوت هستند. بنابراین به­ طور کلی می­توان شکل حفره ی روی دیسک شیر سماوری را به گروه های زیر تقسیم کرد.

شیر سماوری با حفره­ ی مستطیلی (Rectangular Port Plug Valve)

رایج ترین شکل سوراخ روی پلاگ شیرهای سماوری از نوع مستطیلی شکل است. حفره ­ی مستطیلی حداقل 70% از سطح مقطع لوله­ ی خروجی از شیر را دربر می­ گیرد.

شیر سماوری با حفره­ ی دایره ای (Round Port Plug Valve)

این نوع از شیر می­تواند سوراخی هم اندازه و یا حتی بزرگ تر از مقطع لوله­ ی خروجی از شیر داشته باشد که در آن صورت به آن "Full Port" گفته می ­شود. و همچنین می­تواند حفره ای کوچک تر از دهانه ­ی لوله­ ی خروجی از شیر داشته باشد که به آن "Standard port" گفته می­ شود. زمانی که محدود کردن جریان برای ما مهم نباشد از شیرهای سماوری با حفره­ ی دایره­ ای استاندارد استفاده می­ شود.

شیر سماوری با حفره ­ی لوزی شکل (Diamond Port Plug Valve)

شیرهای سماوری با حفره­ ی لوزی شکل معمولاً برای کاربردهای تنظیم دبی جریان استفاده می­ شوند و ساختار هندسی حفره در آن ها به گونه ­ای است که هنگام باز شدن جریان، دبی سیال به مرور افزایش یافته و می ­توان دبی را تا حدی کنترل کرد.

از برندهای شاخص در زمینه­ ی تولید و فروش شیرهای سماوری می­توان به شرکت 3Z Valve در چین، شرکت APV در استرالیا، شرکت Flow Serve در آمریکا، شرکت Galli & Cassina در ایتالیا و شرکت آمریکایی XOMOX اشاره کرد.به منظور انتخاب شیر سماوری مناسب برای انجام کاربرد مورد انتظار باید به یکسری نکات مهم توجه داشت. اگر هدف ما تنظیم دبی جریان باشد به ­طور کلی استفاده از شیر سماوری توصیه نمی­ شود. یا این­که در این مورد باید از شیر سماوری با حفره­ لوزی شکل استفاده کرد که می­تواند دبی جریان سیال را تا حدی تنظیم کند.

در صورتی که جریان سیال پرفشار باشد استفاده از شیرهای سماوری روانکاری شده پیشنهاد می­ شود که ساختار محکم تری دارند و قادر هستند فشار بیشتری را تحمل کنند. اما برای جریان های ساده و کم فشار شیرهای سماوری بدون روانکاری به­ علت قیمت پایین تر مناسب تر هستند.همچنین باید توجه داشت که شیرهای سماوری روانکاری شده برای انتقال آب آشامیدنی و یکسری فراورده های نفتی مناسب نیستند؛ زیرا سیال عبوری از شیر می­ تواند توسط ماده­ ی روانکار آلوده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>