اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیرآلات صنعتی


نوع Z-Body

این نوع از شیر ساچمه ای بیشتر برای سیال آب استفاده می­ شود و ساده ترین و پرکاربرد ترین نوع شیر ساچمه ای می ­باشد. در این نوع از شیر یک دیافراگم Z شکل در طول بدنه ای کروی، نشیمنگاه را در بر می­ گیرد. افقی قرار گرفتن نشیمنگاه در این نوع شیر، به استم و دیسک اجازه می­ دهد تا با زاویه ای مناسب نسبت به محور لوله حرکت کنند. استم از بانت (Bonnet) که با دریچه ای بزرگ بالای بدنه ­ی شیر نصب شده است، عبور می­کند که این امر یک ساختار متقارن ایجاد کرده و تولید، نصب و تعمیرات شیر را ساده تر می­کند.

نوع Y-Body

شیر ساچمه ایی Y-Body نوعی اصلاح شده از شیر ساچمه ای است که برای کاهش افت فشار ذاتی شیرهای ساچمه ای طراحی شده است. نشیمنگاه و استم (Stem) در این شیر زاویه ای حدود 45˚ باهم دارند. این زاویه سبب جریان قوی تری هنگام باز بودن شیر شده و مقاومت استم، بانت (Bonnet) و آب بندی شیر را در برابر فشار جریان بیشتر می­ کند.

شیرهای ساچمه ای Y-Body بهترین انتخاب برای جریانات با فشار بالا می­ باشند. در سایزهای کوچک و برای جریان های متناوب، افت فشار در مقایسه با جریانات قوی و پرفشار مسأله­ ی مهمی نیست. بنابراین عبور جریان از شیرهای ساچمه ای Y-Body با سایز کوچک، به سادگی شیرهای بزرگ تر نیست.

نوع Angle Valve

شیر ساچمه ای Angle Valve مدلی اصلاح شده از شیرهای ساچمه ای است. دیافراگم این شیر با داشتن زاویه های مناسب می­تواند یک صفحه ­ی صاف ساده باشد. در این شیر سیال قادر است با یک چرخش 90˚ وارد شده و به صورت متقارن تر از دیگر شیرهای ساچمه ای از قسمت پایین خارج شود.

از مزایای شیر ساچمه ای Angle Valve این است که می­تواند هم به­ عنوان شیر و هم به عنوان زانویی لوله در سیستم عمل کند. برای شرایط متوسط فشاری، دمایی و دبی این شیرها تفاوت چندانی با دیگر شیرهای ساچمه ای ندارند اما شرایط تخلیه­ ی شیرهای ساچمه ای Angle Valve برای سیالات با سرعت بالا و سیالات خورنده مناسب می ­باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>