اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیرآلات صنعتی


شیر ساچمه ای با دیسک توپی شکل (Ball Disc Globe Valve)

دیسک توپی شکل بر روی سطح صاف مخروطی شکل نشیمنگاه جای می­ گیرد. دیسک توپی شکل در درجه­ ی اول در سیستم های با دما وفشار پایین استفاده می ­شود. این نوع از شیر قادر به تنظیم جریان است اما استفاده از آن برای قطع و وصل کامل جریان ترجیح داده می­ شود.

شیر ساچمه ای با دیسک مخروطی (Plug Disc Globe valve)

به دلیل نوع ساختار دیسک، این نوع از شیرها نسبت به دو نوع دیسک توپی و دیسک ترکیبی برای تنظیم دبی جریان مناسب تر هستند. این نوع از دیسک در شکل های مختلفی موجود هستند اما به­ طور کلی همه­ ی آنها بلند و مخروطی شکل هستند.

شیر ساچمه ای با دیسک ترکیبی (Composition Disc Globe Valve)

این نوع از شیرها از یک واشر محکم و غیر فلزی روی دیسک استفاده می­کنند تا آب بندی بهتر و محکم تری را برای شیر فراهم کند. شیر ساچمه ای با دیسک ترکیبی معمولاً برای جریان های با فشار و دمای بالا استفاده می­شود. این شیرها همچنین دارای دیسک نسبتاً منعطفی هستند و در برابر فرسایش و خوردگی مقاومت بالایی دارند و در صورت هرگونه خرابی می­توان دیسک آن­ها را تعویض نمود.

شیر ساچمه ای (کروی) Globe Valve از جمله شیرهای پرکاربرد در صنعت می­ باشد و بسیاری از شیرهای ایمنی و شیرهای شناخته شده در حقیقت زیر مجموعه­ ی شیرهای ساچمه ای هستند. این شیرها توسط برندهای مختلف و با جنس های مختلفی تولید می­ شوند و در صنایع فرایندی و آب و فاضلاب مورد استفاده هستند.

از برند های معروف در زمینه­ ی تولید و فروش شیرهای ساچمه ای می­توان به شرکت ایتالیایی OMB، شرکت آلمانی KSB، شرکت چینی Neway و شرکت اسپانیایی Babcock اشاره کرد.جهت انتخاب شیر ساچمه ای مناسب برای یک سیستم باید به یکسری نکات مهم توجه کرد. در صورتی که جریان ما پرفشار باشد برای ایجاد افت هد کمتر بهتر است از شیر ساچمه ای نوع Y-Body استفاده کرد و برای سیالات پر سرعت و خورنده شیر ساچمه ای نوع Angle Valve بهتر است.

برای تنظیم دبی جریان استفاده از شیرهای با دیسک مخروطی توصیه می­ شود و در صورت داشتن جریان با دما و فشار بالا استفاده از شیر ساچمه ای با دیسک ترکیبی (Composition Disc Globe Valve) بهتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>