اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیرآلات صنعتی


شیر مانع سرریز مخازن با توپی شناور (Ball float Overfill Prevention Valve)

شیر مانع سرریز مخازن (Overfill Prevention Valve) با توپی شناور بر روی دریچه ­ی ورودی سوخت به مخزن نصب می­ شود. توپی این شیرها در کف محفظه ­ی شیر قرار دارد؛ با بالا آمدن سطح جریان و رسیدن جریان به شیر، توپی روی سیال شناور شده. هنگامی که مخزن به 95% ظرفیت خود برسد توپی بالا رفته و جلوی دریچه­ ی ورودی سوخت را می­ بندد و اینگونه جریان ورودی به مخزن را قطع می­ کند.

از معایب این روش این است که هنگامی که توپی جلوی دریچه را می­ گیرد جریان دیگر به مخزن وارد نمی ­شود اما همچنان در شلنگ جریان برقرار است و می­تواند باعث ایجاد فشار بر شیر و شلنگ و تجهیزات انتقال سوخت شود. همچنین این شیر وظیفه­ ی بازیافت بخارات خروجی از مخزن را هم ایفا کرده و با پر شدن مخزن بخارهای سوخت را به خارج از مخزن هدایت می ­کند.

شیر مانع سرریز مخزن با بالشتک شناورPrevention Valve

شیر مانع سرریز اتوماتیک با بالشتک شناور یک شیر دو مرحله ­ای است. مرحله­ ی اول آن جریان را به­ طور چشمگیری کاهش داده تا اوپراتور را آگاه کند که مخزن تقریباً پر شده است و باید شیر خروجی جریان از تانکر حمل سوخت را ببندد. اگر اوپراتور متوجه این موضوع نشود و به آن توجهی نکند، سطح مایع در مخزن بالاتر می ­رود و در مرحله ­ی دوم نهایتاً شیر به ­طور خودکار بسته می­شود.

این شیرها دارای یک یا دو بالشتک شناور هستند که با بالا رفتن سطح مخزن و رسیدن سیال به شیر، روی آب شناور می­ شوند و دبی جریان را کاهش می­ دهند و در اثر رسیدن سطح مخزن به 95% ظرفیت اسمی، شیر به طور کامل بسته می ­شود.

راه ­های جلوگیری از آسیب شیر و مخزن

شرکت OPW در محصولات خود برای شیر مانع سرریز مخازن، جهت جلوگیری از ایجاد فشار بالای ناشی از بسته شدن شیر و صدمه دیدن مخزن و تجهیزات دو راه را پیش بینی کرده است:در مدل OPW 53VML، هنگام رسیدن سطح مخزن به 90% جریان را به مرور کم می­ کند تا افت فشار ناگهانی رخ ندهد.

در مدل OPW 30MV، سی دقیقه قبل از پر شدن مخزن شروع به کاهش جریان می ­کند.ضریب اطمینان طراحی برای شیر مانع سرریز معمولاً 1.5 در نظر گرفته می­شود. از آن جایی که این شیر به دفعات تحت فشار سیال قرار می ­گیرد لازم است تا طبق اصول تحلیل ریسک، پارامترهای عمر مفید و احتمال خرابی آن محاسبه گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>