اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیرآلات صنعتی

انواع شیرهای توپی از لحاظ ساختار بدنه

شیرهای توپی از لحاظ ساختار بدنه دارای انواع یک تکه، دو تکه و سه تکه هستند. مدل یک تکه ساختمان ساده­ تری دارد و ارزان تر است؛ اما به­ علت یک تکه بودن تعمیر آن دشوار بوده و نمی­ توان توپی را از آن خارج نمود و تعمیر یا تعویض کرد.

شیرهای دو تکه و سه تکه دارای قسمت­های مختلفی هستند که با اتصال پیچ، جوش یا فلنج به هم متصل شده ­اند. شیرهای دو یا سه تکه نسبتاً گران تر بوده اما تعمیر و یا تعویض قطعات آن­ها راحت تر بوده و برای تعمیر بخشی از آن ها لازم نیست تا شیر کاملاً از خط لوله جدا شود.

شیر توپی با توپی شناور (Floating Ball Valve)

در این نوع شیرها، توپی تقریباً به حالت شناور بوده و می­تواند درجای خود کمی حرکت داشته باشد. حرکت توپی نمی­ تواند به سمت بالا باشد و توپی از بالا به وسیله­ ی یک شفت در جای خود ثابت شده است. به علت فشرده شدن توپی به نشیمنگاه، استفاده از این شیر در فشارهای بالا توصیه نمی­گردد.

شیر توپی ترونیون (Trunnion Ball Valve)

در شیر توپی ترونیون بر خلاف شیر توپی شناور، توپی از تمامی جهات ثابت شده و فقط دارای حرکت چرخشی می­ باشد. این شیرها برای مواقعی که فشار جریان بالا باشد مناسب می ­باشند. از مزایای شیر توپی ترونیون می­توان به گشتاور عملیاتی کمتر و آب بندی بسیار خوب در فشارهای بالا و پایین و اشاره کرد.

شیر توپی سه راهه (Three Way Ball Valve)

شیر توپی سه راهه از لحاظ ساختار توپی با شیر دو راهه که قبلاً درباره­ ی آن بحث شد متفاوت است. توپی این شیر دارای سه سوراخ یا دریچه روی خود بوده و قادر است جریانی را که از یک طرف وارد می­ شود را به دو قسمت تقسیم کند. این شیرها بر خلاف شیرهای دوراهه به سه لوله متصل می­ شوند. این شیر همچنین می­تواند دو جریان مختلف را با نسبت های دبی دلخواه باهم ترکیب کند و به عنوان یک شیر کنترلی مناسب در صنعت شناخته می­ شود.

شیر توپی با ورودی بالایی (Top-Entry Ball Valve)

در این شیر دسترسی به توپی از قسمت بالای شیر است و نسبت به شیرهای با ورودی جانبی دسترسی راحت تری دارند. این شیرها برای مواقعی که فعالیت خط لوله بالا بوده و نیاز به تعمیرات و سرویس شیر زیاد است استفاده می­ شوند تا با باز کردن قسمت بالایی شیر تعمیرات را انجام دهند. این شیرها همچنین به علت ساختار یکپارچه و نیاز به عملیات ریخته ­گری در فرایند تولید از شیرهای با ورودی جانبی گرانتر هستند.

شیر توپی با ورودی جانبی (Side-Entry Ball Valve)

در این شیرها دسترسی به توپی از قسمت جانبی یا پهلوی شیر بوده و برخلاف حالت Top-Entry ساختار این شیرها یکپارچه نیست. ساخت و مونتاژ لوازم این شیرها نسبتاً ساده ­تر است و قیمت پایین تری نسبت به شیرهای با ورودی بالا دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>