اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیرآلات صنعتی

توپی و بدنه­ی این شیرها معمولاً از جنس فلزاتی چون فولاد ضد زنگ یا کربن استیل می­باشد. نشیمنگاه شیر توپی معمولاً از جنس الاستومر است و همچنین انواع پلاستیکی شیرهای توپی هم موجود می ­باشد. مواد پرکاربرد در ساخت نشیمنگاه ارتجاعی برای شیرهای توپی عبارتند از: تفلون (TFE)، Buna-N، Neoprene و یا ترکیبی از این مواد. به دلیل استفاده از مواد الاستومر در نشیمنگاه، شیر توپی نمی ­تواند در دماهای بالا استفاده شود.

شیر توپی از جمله شیرهای بسیار پرکاربرد در مصارف خانگی و صنعتی می ­باشد. این شیرها به طور گسترده در صنایع فرایندی، نیروگاهی و آب و فاضلاب استفاده می­ شوند. از جمله برندهای معتبر در زمینه تولید و فروش این شیرها، می­توان به شرکت ISM در آمریکا، شرکت­های ASAHI AV و NVD و HISAKA در ژاپن، شرکت Samson Ringo Valves در اسپانیا و شرکت BFE در ایتالیا اشاره کرد.

برای انتخاب شیر توپی مناسب باید به یک سری نکات توجه کرد تا شیر انتخاب شده بتواند عملکرد مورد نیاز ما را انجام دهد. به عنوان مثال اگر هدف ما تنظیم جریان باشد در کل شیر توپی شیر خیلی مناسبی برای این کار نیست و بهتر است از شیرهای دیگر مانند شیر پروانه ­ای بهره گرفت.

اما در صورت انتخاب شیر توپی اگر جریان پرفشار بود استفاده از شیر توپی ترونیون (Trunnion) توصیه می­شود که می­تواند در فشارهای بالا عملکرد بهتری داشته و توپی و نشیمنگاه آن آسیب کمتری ببیند. اما اگر جریان کم فشار باشد شیرهای با توپی شناور (Floating) انتخاب بهتری هستند چرا که قیمت نسبتاً ارزان تری دارند.

همچنین درصورتی که بخواهیم دو جریان مختلف را با نسبت های مشخص باهم ترکیب کرده یا یک جریان را به دو قسمت تقسیم کنیم استفاده از شیرهای توپی سه­ راهه توصیه می گردد که این وظیفه را به خوبی انجام می­ دهند. اما در نهایت برای مواردی که نیاز به تعمیرات و سرویس شیر در خط لوله زیاد باشد استفاده از شیرهای با ورودی بالا (Top-Entry Ball Valves) بهتر است زیرا دسترسی راحت تری به توپی شیر خواهیم داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>