اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیرآلات صنعتی


انواع Butterfly valve

شیر پروانه ­ای از لحاظ نوع اتصال بدنه، جنس و نوع عملگر (اکچویتور) دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام بسته به سیال عبوری و دما و فشار جریان و قیمت و شرایط محیطی در جاهای مختلف استفاده می ­شوند.این شیرها از جهت اتصال بدنه به 4 گروه تقسیم می­ گردند:

1. شیر پروانه ­ای ویفری Wafer Type Butterfly Valve

شیر Butterfly valve نوع ویفری ( Wafer Butterfly valve) به شیر بدون فلنج معروف بوده و بین دو فلنج در خط لوله نصب می­ گردد. این نوع از شیر از وزن کم و قیمت پایینی نسبت به سایر مدل ها برخوردار است و قابلیت نصب به حالت عمودی و افقی در مسیر خط لوله را دارد. تعمیر و تعویض قطعات شیر پروانه ای ویفری راحت بوده و قابلیت نصب عملگر الکتریکی، هیدرولیکی و پنوماتیکی روی آن وجود دارد. از معایب این نوع شیر این است که نمی ­تواند در انتهای خط لوله قرار بگیرد و حتماً باید در مسیر لوله جای گیرد.

2. شیر پروانه ­ای لاگ Lug Type Butterfly Valve

شیر Butterfly valve نوع لاگ دور بدنه خود تعداد زیادی سوراخ دارد که از طریق این سوراخ ها به فلنج پیچ شده و دارای اتصال محکم تری نسبت به نوع ویفری هستند. این شیرها می­ توانند در انتهای خط لوله هم استفاده شده و آب بندی بهتری نسبت به نوع ویفری دارند.

3. شیر پروانه ­ای فلنجی Flange Type Butterfly Valve

این شیرها دارای صفحه ­ی فلنجی در هر دو طرفشان هستند و در ابعاد بزرگ استفاده می­ شوند. در مواردی که نیاز به استحکام بیشتر و آب بندی بهتر در مسیر خط لوله است از این نوع شیرها استفاده می­ شود.

4. شیر پروانه ­ ای جوشی Welded Type Butterfly Valve

هنگامی که فشار جریان در خط لوله خیلی بالا باشد و یا اینکه لوله ها از جنس پلاستیک باشند، اتصال فلنجی مناسب نبوده و شیرهای با اتصال جوشی استفاده می­ شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>