اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سوخت خودرو

سوخت ورودی به باک خودرو بلافاصله پس از ذخیره شروع به تجزیه شدن می­ کند. تجزیه سوخت سبب ایجاد لخته های کوچک و رسوبات می­ شود. این رسوبات می ­توانند خطوط سوخت را مسدود کنند و دیواره ها بچسبند. تثبیت کننده های سوخت (Fuel Stabilizer) مانع از تجزیه و تخریب سوخت می ­شوند و با جلوگیری از خوردگی سیستم عمر آن­را افزایش می ­دهند.بعضی از این تثبیت کننده ها را در مخازن ذخیره سوخت می­ریزند تا کیفیت سوخت افزایش یافته و درون مخزن رسوب ایجاد نشود.

انواع مکمل سوخت دیزلی

مکمل های افزودنی سوخت دیزل در حقیقت چند وظیفه مهم را ایفا می­ کنند. اگر برگه مشخصات ASTM (لیست خواص) بنزین و دیزل را مقایسه کنید، به نظر می رسد دیزل دارای خواص بیشتری است که باید توسط مواد افزودنی محافظت شود. مطمئناً مواد افزودنی سوخت دیزل بیشتری در بازار وجود دارد که مصرف کنندگان با استفاده از این مواد اطمینان حاصل کنند که دیزل مورد نظر عملکرد خود را به خوبی انجام می دهد.

علت این امر ممکن است با این واقعیت ارتباط داشته باشد که بنزین بسیار پالایش شده تر است و سوخت سبک تری است، در حالی که دیزل سوخت سنگین تری است و بنابراین بیشتر مستعد خاموش شدن است. روان کاری افزایش عدد ستان، بهبود عملکرد سوخت در هوای سرد و جلوگیری از تبلور سوخت، افزایش پایداری سوخت، تمیز کردن باک و سیستم انتقال سوخت خودرو و… همه اینها خواص اساسی ای هستند که توسط مواد افزودنی بهبود می­ یابند.

مکمل های سوخت دیزلی

مهم ترین وظیفه آن­ها افزایش عدد ستان و افزایش سرعت احتراق در سیلندر است. عدد ستان (Cetane Number) معیاری برای تعیین کیفیت گازوئیل و سوخت های دیزلی می­ باشد. هرچه عدد ستان بالاتر باشد، عمل احتراق درون سیلندر سریع تر انجام شده و گازوئیل دارای کیفیت بالاتری می­ باشد.

در موتور دیزلی بر خلاف موتور بنزینی که احتراق به صورت همزمان با پاشش سوخت داخل سیلندر رخ می­دهد، بین پاشش سوخت و احتراق مقداری فاصله می­ افتد که آن را دوره تأخیر احتراق می­ نامند. دوره تأخیر به نوع سوخت، طرح موتور و شرایط احتراق بستگی دارد.پس از رسیدن به شرایط احتراق سوخت به طور خود به خود و بدون جرقه زدن شمع، در اثر فشار و دمای بالا می­سوزد و در مرحله سوم سیلندر منبسط می ­شود. نهایتاً در مرحله چهارم گازهای حاصل از احتراق از طریق اگزوز از محفظه خارج می ­شوند.

با توجه به موارد ذکر شده، ساختار شیمیایی گازوئیل به عنوان سوخت موتور دیزلی و شرایط موتور دیزل باید به نحوی باشد که امکان احتراق خود به خود داخل محفظه احتراق را تسهیل کنند. مکمل های افزاینده عدد ستان با افزودن هیدروکربن های پارافینی زنجیری به سوخت سبب افزایش عدد ستان و بهبود عملکرد موتور دیزلی می­شوند.

یکی دیگر از مکمل های سوخت دیزل مکمل های ضد یخ سوخت هستند. در هوای سرد زمستان ویسکوزیته گازوئیل افزایش یافته و حالت ژله ای به خود می­ گیرد. این امر سبب انسداد فیلتر سوخت و اخلال در عملکرد موتور دیزلی می­ گردد. از این رو از مواد افزودنی ضد یخ (Anti Gel Additives) استفاده می­ شود تا سوخت در هوای سرد به صورت روان و خوب کار کند.برخی دیگر از مکمل های دیزل هم وجود دارند که به عنوان پاک کننده های سیستم سوخت و تثبیت کننده های سوخت استفاده می ­شوند که در قسمت قبلی توضیح داده شدند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>