اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بویلر بخار

اولین بار تولید بویلر بخار صنعتی توسط جیمز وات مخترع اسکاتلندی حدود 200 سال پیش صورت گرفت. صد سال به طول انجامید تا بویلر بخار وارد ایران شود. تا 50 سال پیش بویلر بخار به صورت وارادتی از کشورهای دیگر خریداری می شد. حدود 50 سال تولید بویلر بخار صنعتی بومی سازی شده است. در حال حاضر تولید بویلر بخار صنعتی در ایران صورت می گیرد. ایران یکی از بزگترین تولیدکننده های بویلر بخار صنعتی در منطقه می باشد. حتی بویلر بخار صنعتی ایران را می توان به صورت صادراتی به تمامی کشورها ارسال کرد.

به دلیل استاندارد جهانی تولید بویلر بخار صنعتی تا 350 لیتر به صورت عمودی و از 550 لیتر به بالا به صورت افقی می باشد. شرکت های هستند که اقدام به تولید بویلر بخار صنعتی 250 به صورت افقی و با 550 به صورت عموده کرده اند. طبق استاندارد جهانی این کار بسیار خطر آفرین است پس در خرید دستگاه کارواش بخار و بویلر صنعتی دیگ بخار دقت کنید تا دوچار مشکل نشوید.در تولید بویلر بخار صنعتی دو نوع بویلر وجود دارد وجود دارد.

مشعل باعث گرم شدن و تولید حرارت داخل دیگ بخار واترتیوب می شود و یک لوله آب کوچک در داخل دیگ بخار واترتیوب طراحی شده که با گرم شدن و تولید حرارت داخل دیگ باعث بالا رفتن درجه حرارت آب داخل لوله می شود. و به این صورت بخار در تولید بویلر بخار صنعتی واترتیوب ایجاد می شود.در این نوع دیگ بخار کارواش بخار مشعل باعث گرم شدن لوله های که داخل بویلر بخار صنعتی می شود. و آب داخل دیگ بخار کارواش بخار وجود دارد. گرم شدن لوله ها در مجاورت آب باعث تولید بخار می شود. ماهیت تولید بویلر بخار صنعتی فایرتیوپ داغ شدن لوله ها می باشد و بخار را می توان یکجا جمع کرد.

مقایسه تولید بویلر بخار صنعتی واترتیوپ و فایرتیوپ

بویلر بخار صنعتی واترتیوپ دارای لوله نازکی است که آب داخل آن جریان دارد و در طول زمان امکان رسوب گیری داخل لوله ها وجود دارد. اگر داخل لوله های بویلر بخار صنعتی واترتیوپ رسوب بگیرد باید کل بویلر را پیاده سازی کرد و سپس یکبار دیگر تولید بویلر بخار صنعتی واترتیوپ را انجام داد. به همین دلیل بویلر بخار صنعتی مشعل دیگ بخار واترتیوپ باید روشن بماند اما در دیگ بخار فایرتیوپ زمانی که لوله های فایرتیوپ داغ شدند مشعل به صورت اتوماتیک خاموش می شود. تولید بویلر بخار صنعتی فایرتیوپ باعث صرف جویی در مصرف سوخت نیز می شود. بخار دیگ بخار فایرتیوپ یک جا جمع می شود و فشارکاری آن بهتر و بدون وقفه بخاردهی می کند اما در دیگ بخار واترتیوپ چنین امکانی ممکن نیست.

تولید بویلر بخار صنعتی کوره آجری

در بویلر بخار صنعتی کوره آجری زمانی که مشعل روشن می شود حدود 600 درجه حرارت دارد اگر این حرارت مستقیم به بدنه بویلر بخار صنعتی وارد شود باعث آسیب به بدنه بویلر بخار صنعتی می شود برای مهار این حرارت از آجر استفاده می شود. در تولید بویلر بخار صنعتی کوره آجری قسمت اول بویلر بخار صنعتی کوره آجری آجر قرار دارد برای مهار حرارت مشعل و عدم آسیب به بدنه دیگ بخار قسمت دوم دیگ بخار کوره آجری را آب تشکیل می دهد تا با حرارت ایجاد شده بتوان بخار را تولید کرد. و در قسمت آخر دیگ بخار کوره آجری بخار وجود دارد. و می توان این بخار را در امر مورد نظر استفاده نمود.

تولید بویلر بخار صنعتی کوره آبی

در بویلر بخار صنعتی کوره آبی حرارت مشعل داخل لوله های با آلیاژ آهنگ وجود دارد و حرارت در حال رفت و برگشت تا آب داخل دیگ بخار کوره آبی را گرم و به نقطقه جوش برساند و در اخر بخار تولید می شود. در تولید بویلر بخار صنعتی کوره آبی دو قسمت که در مجاورت و مکمل یک دیگر هستند وجود دارد. قسمت اول لوله های با آلیاژ آهن که حرارت داخل آن در حال رفت و برگشت (به هر رفت و برگشت حرارت در داخل لوله های آهنگی پاس حرارتی گویند) می باشد. فضای باقی مانده بویلر بخار صنعتی کوره آبی را آب تشکیل می دهد.

دستگاه های کارواش بخار و دیگ بخار استیم پاور دارای سه پاس حرارتی می باشد و کوره بکار رفته در دستگاه های کارواش بخار و دیگ بخار کوره آبی آلمان می باشد. کوره آبی آلمان برگرفته از مدل آلمانی دیگ بخار است که مهندسان استیم پاور توانسته اند با مهندسی معکوس کوره آبی آلمان را تولید کنند.مصرف انرژی در دیگ بخار کارواش بخار کوره آجری بسیار بالا است. برچسب انرژی بویلر بخار صنعتی کوره آجری c می باشد. اما مصرف انرژی در دیگ بخار کارواش بخار کوره آبی بسیار پایین است. برچسب انرژی بویلر بخار صنعتی کوره آبی A+ می باشد.

اتلاف انرژی در دیگ بخار کارواش بخار کوره آبی کمتر از دیگ بخار کارواش بخار کوره آبی است. در تولید بویلر بخار صنعتی کوره آجری به دلیل استفاده از آجر وزن بیشتری دارند. ارتفاع دیگ بخار کارواش بخار کوره آبی کمتر از کوره آجری می باشد. توان بخار خروجی در تولید بویلر بخار صنعتی کوره آبی بسیار بالا تر از بویلر بخار صنعتی کوره آجری می باشد.

کاربرد بویلر بخار صنعتی

می توان گفت بویلر بخار صنعتی دیگ بخار یکی از ارکان های اصلی هر کارخانه و یا هر صنایع است. کاربرد بویلر بخار صنعتی در صنایع مختلف با تغییر در تولید بویلر بخار صنعتی می توان در تمامی صنایع مانند صنایع پتروشیمی، صنایع نفتی، پرورش قارچ، شستشو ماشین، کشتی رانی، صنایع نظامی، فضا پیما، و می توان جهت نظافت این مکان ها از طریق شستشو با بخار و بکار بردن کارواش بخار استفاده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>