اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دیگ چگالشی


دیگ یا بویلر چیست؟

دیگ یا بویلر boiler یک تجهیز تأسیساتی است که وظیفه ی آن گرم کردن یک سیال جهت مصارف مختلف می باشد. امروزه بویلرهای چگالشی در انواع و سایزهای مختلف ساخته می شوند. این بویلرها در مقایسه با بویلرهای رایج و با ظرفیت یکسان، کوچک تر و سبکتر و با راندمان بالاتری هستند.در دیگ های معمولی بخار و گازهای داغ حاصل از احتراق سوخت، در دمای بالا از دودکش خارج می شود. در مقابل در دیگ ها یا پکیج های چگالشی گازهای اگزاست (خروجی) دما بالا هدر نمی رود بلکه از آن برای پیش گرم کردن هوای ورودی به دیگ استفاده می شود.

دیگ چگالشی چیست؟ چگالش در دیگ چگونه اتفاق می افتد؟

در یک دیگ معمولی (منظور دیگ آب گرم فایر تیوب می باشد) با احتراق سوخت گاز های داغ تولید می شود که با گذشتن از مبدل حرارتی بیشتر این انرژی به آب منتقل می شود، که باعث بالا رفتن دمای آب می شود.بخار آب نیز یکی از گاز های داغ تولید شده در فرآیند احتراق است، که نتیجه ترکیب هیدروژن با اکسیژن می باشد. اما دیگ های چگالشی (کندانسینگ بویلر)، حرارتی ایجاد شده توسط گازهای داغ اگزاست که تلف می شوند را جذب می کند،

در ادامه بخار آب موجود در گازهای خروجی محصول احتراق، با از دست دادن گرمای نهان تبخیر به آب مایع (یا به اصطلاح به کندانس) تبدیل می شود و این گرمای نهان نیز به آب داده می شود که این عمل اضافی بازدهی دیگ را تا 10- 12% بالا می برد.

در حقیقت بخار آب یکی از محصولات احتراق است که در دیگ های معمولی در دمای بالا از دودکش خارج می شود. اما در دیگ ها یا پکیج های چگالشی با استفاده ی مجدد از گاز های اگزاست دما بالا جهت پیشگرم کردن هوای ورودی به دیگ است.دمای گاز های اگزاست تا 60 درجه سانتیگراد پایین آورده می شود که این کاهش دما سبب تبدیل بخار آب موجود در دودهای اگزاست به حالت مایع می گردد به این پدیده کندانس گفته می شود. دیگ هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند به دیگ های چگالشی یا کندانس معروف هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>