اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دیگ چگالشی


راندمان بالا

از مهم ترین مشخصه های پکیج های چگالشی، راندمان فوق العاده بالای این سیستم ها نسبت به سیستم های متداول یا سنتی می باشد از عمده ترین دلایل پایین بودن کارایی موتور خانه سنتی اختلاط ناقص سوخت و هوا که منجر به احتراق ناقص می گردد.

تولید با تکنولوژی قدیمی این موتورخانه ها که موارد مربوط به صرفه جویی انرژی در آنها لحاظ نشده، مناسب نبودن عایق بندی دیگ، وجود رسوب در داخل پره ها و عدم تناسب ظرفیت حرارتی دیگ با مشعل از دیگر عوامل پایین بودن راندمان سیستم سنتی می باشد که در طراحی پکیج های چگالشی مرکزی این موارد اصلاح گردیده است.

از دیگر پیامدهای این احتراق ناقص و مکش نامناسب دودکش، تولید دوده و ورود آن به ساختمان می باشد. در پکیج های چگالشی، میزان مصرف سوخت در قیاس با بویلرهای معمولی بسیار کمتر می باشد که سبب کاهش هزینه های پرداختی انرژی ساختمان می گردد.علاوه بر در نظر گرفتن مسائل اقتصادی و حرکت در جهت کاهش مصرف انرژی به عنوان یک حرکت ملی، تأثیر قابل توجه آن بر جنبه های زیست محیطی نیز از دیگر پارامترهای مهم به رهگیری از این تجهیزات است.

قابلیت تغییر ظرفیت و کنترل پذیری

می توان در ساعات عدم استفاده از ساختمان با کم کردن بار حرارتی سیستم موتورخانه، به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی نمود. پکیج های چگالشی، با قابلیت تغییر ظرفیت از 17 %تا 100 % توان کارکردی وبا توجه به نوع مشعل خود که از جنس الیاف فلزی هستند و به صورت تشعشعی کار می کنند، باتوجه به معرفی تکنولوژی پکیج های مرکزی چگالشی گازسوز سیستم کنترلی پیشرفته پکیج های چگالشی، این فرآیند به صورت کاملا اتوماتیک انجام می گردد.

مشعل با کارکرد تشعشعی

مشعل تشعشعی از جنس الیاف فلزی با قابلیت پخش یکنواخت شعله و افزایش امکان مدولاسیون (کارکرد مدولار 17 تا 100 درصد) افزایش کارایی و کاهش NOX از مشعل های پرمیکس استوانه ای استفاده می شود.

سیستم کنترلی پیشرفته و هوشمند دیگ های چگالشی

باتوجه به سیستم کنترلی پیشرفته دیگ های چگالشی، این فرآیند به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود. مجهز بودن دیگ های چگالشی به سیستم کنترل هوشمند محیطی براساس اندازه گیری دمای هوای بیرون و با قابلیت برنامه ریزی ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و ساالنه می باشند و بدینوسیله با برنامه ریزی کامل این سیستم، می توان صرفه جویی مضاعفی در مصرف انرژی ساختمان، علاوه بر راندمان بالای آن داشت.

با توجه به اینکه ماهیت کارکرد این پکیج ها به صورت چگالشی می باشد، بنابراین محدودیت های بویلرهای رایج در رعایت حداقل دمای برگشت برای جریان آبگرم ورودی به بویلر و یا حداقل برقراری جریان آب در بویلر را نداشته و درنتیجه کنترل پذیری بیشتری دارند.در استفاده از موتورخانه مرکزی به منظور گرمایش فضا و تأمین آب گرم مصرفی، آب در گردش به دماهایی در حدود 80 درجه سانتیگراد و یا 50 درجه سانتیگراد نیاز دارد و دمای آب برگشتی در سیستم چگالشی برای این کاربردها به ترتیب حدود60 درجه سانتیگراد و 30 درجه سانتیگراد می باشد.

از این رو در مولدهای بخار چگالشی از اثرات استهلاک موجود در سیستم های معمولی، مربوط به تعداد دفعات بالای خاموش و روشن شدن و اثرات انبساط حرارتی ناشی از گرم شدن شدید جلوگیری به عمل آمده است.بویلرهای چگالشی راندمان بالای برای اختلاف دماهای 60/80 درجه سانتیگراد و 30/50 درجه سانتیگراد طراحی و توان سیستم در هر یک از این حالات در جداول و کاتالوگ های شرکت سازنده ارائه شده است.

کاهش میزان فضای اشغال شده در موتورخانه

کوچک بودن ابعاد و پایین بودن وزن دیگ چگالشی از جمله مزایای این سیستم می باشد که سبب کاهش هزینه های حمل و نقل و نصب می گردد. این سیستم در زمان نصب به فونداسیون نیازی نداشته و قابلیت جانمایی درمجاورت دیوار را دارد.

سهولت در نصب و راه اندازی

باتوجه به اینکه تمامی اتصالات دیگ های چگالشی در بالای تجهیز واقع شده اند، فرآیند لوله کشی واتصال آن با سهولت انجام می گیرد.تسهیل تعمیر و نگهداری دیگ های چگالشی اصطلاحا FREE هستند یا به عبارت دیگر نیاز چندانی به تعمیر و نگهداری ندارند.اما در صورت نیاز، به دلیل دسترسی ساده و آسان به تمام اجزای پکیج چگالشی از طریق پانل جلویی سیستم، تعمیر و نگهداری سیستم با سرعت بالا و کمترین هزینه ممکن می باشد.

کم صدا و کاهش میزان سر و صدا

پایین بودن صدای تولیدی دیگ های چگالشی حتی در ظرفیت های بسیار بالا در زمان کارکرد ازجمله مزایای این تجهیز نسبت به بویلرهای متداول می باشد.از آنجائی که هر ساختمان به فضایی با آرامش متناسب با کاربری آن نیازمند می باشد، بنابراین کاهش سر و صدای ناشی از تجهیزات موتورخانه از جمله نکات قابل توجه می باشد.این دیگ ها کاملا بی صدا و بدون لرزه و ارتعاش می باشند و نیازی به اجرای فونداسیون و زیرسازی برای کاهش ارتعاش ندارند.

قابلیت برنامه ریزی برای مدت زمان طولانی

قابلیت برنامه ریزی ساعات کارکرد و مجهز به سیستم کنترل هوشمند محیطی تغییرات دمای هوا در طول روز موجب افزایش یا کاهش دمای داخل ساختمان شده که نتیجه آن انحراف دمای داخل ساختمان از محدوده آسایش و مصرف بیهوده سوخت و انرژی می باشد.عدم نصب سیستم کنترل محیطی هوشمند در موتورخانه سنتی باعث خروج عملکرد دیگ و مشعل از حالت بهینه خود و کاهش بازده آنها شده و عدم تنظیمات فصلی در موتورخانه ها موجب افت شدید راندمان و افزایش مصرف سوخت می گردد.

پکیج های مرکزی چگالشی راندمان بالا دارای سیستم کنترل هوشمند محیطی براساس اندازه گیری دمای هوای بیرون و با قابلیت برنامه ریزی ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه می باشند.بدینوسیله با برنامه ریزی کامل این سیستم، علاوه بر راندمان بالای آن، می توان صرفه جویی مضاعفی در مصرف انرژی تا 60 درصد در ساختمان های اداری و تجاری و 50 درصد در ساختمان های مسکونی داشت.

با توجه به اینکه ماهیت کارکرد این پکیج ها به صورت چگالشی می باشد، بنابراین محدودیت های سیستم های سنتی در رعایت حداقل دمای برگشت برای جریان آبگرم ورودی به بویلر و یا حداقل برقراری جریان آب در بویلر را نداشته و درنتیجه کنترل پذیری بیشتری دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>