اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بویلر بخار


بویلر چگالشی چیست؟

کوره ای که در این نوع بویلر استفاده می شود از تکنولوژی چگالش برای افزایش بازده گرمایی بویلر استفاده می کند. دستگاه بازیابی گرمای اتلافی در داخل بویلر، با استفاده از تکنولوژی چگالش، گرمای محسوس و نهانی را که به وسیله مصرف سوخت آزاد شده است، جذب می کند.

گرمای محسوس عمدتا گاز دودکش است که دمای بالایی دارد و به خاطر مصرف سوخت بویلر ایجاد می شود. گرمای نهان گرماییست که به وسیله چگالش بخار آب آزاد می شود. این قسمت از حرارت را دست کم نگیرید. در مقایسه با بویلرهای معمولی، بازده گرمایی بویلرهای چگالشی می تواند 15 تا 25 درصد بیشتر باشد.

تفاوت در بازده حرارتی

همانطور که قبلا اشاره کردیم بازده گرمایی بویلرهای چگالشی بیشتر از بویلرهای معمولی است. اجازه بدهید درباره بازده گرمایی صحبت کنیم. چرا روی بازده گرمایی تمرکز میکنیم و چرا بازده گرمایی اینقدر مهم است؟ بازده گرمایی بویلر مستقیما میزان مصرف انرژی را مشخص می کند. به عبارت دیگر، بازده گرمایی به مقدار پولی که در جیب شماست مرتبط است.بازده حرارتی بویلرهای معمولی در حد 85 تا 91 درصد است در حالی که بازده گرمایی یک بویلر چگالشی به طور کلی بیشتر از 100 درصد است. میزان تفاوت در راندمان به خاطر استفاده از تکنولوژی چگالش است.

دمای گاز ناشی از احتراق که از دودکش بویلرهای معمولی خارج می شود بسیار بالاست. بخار آبی که در خلال احتراق سوخت تولید می شود به وسیله لوله ها و گاز احتراقی خروجی از دست می رود و تا حد زیادی گرما تلف می شود. کوره ی چگالشی این بخش از گرما را بازیابی می کند و از آب بازگشتی از حرارت دهی و سیستم حرارتی دوباره استفاده می کند تا بازده گرمایی بویلر را با استفاده از کاهش دمای گاز خروجی بهبود بخشد. در این نوع بویلرها حرارت بیشتری به وسیله کوره چگالشی بازیابی می شود و مقدار سوخت کمتری مصرف می شود. لذا راندمان حرارتی بویلر افزایش می یابد.

تفاوت بین روش های مقابله با رسوب گیری

بویلرهای چگالشی نسبت به بویلرهای معمولی کمتر مستعد رسوب گیری هستند. به خاطر بهبود راندمان تبادل حرارتی در کوره، خیلی از بویلرسازان از مبدل های حرارتی و خطوط لوله با ضخامت خیلی کم استفاده می کنند. در شرایطی که کیفیت آب پایین است احتمال اینکه لوله ها رسوب بگیرند بسیار زیاد است.

رسوب گیری موجب انسداد خطوط لوله می شود و باعث می شود به تجهیزات آسیب وارد شود و به طور غیرمستقیم هزینه های نگهداری بویلر را افزایش می دهد. کوره ی چگالشی تکنولوژی پیش احتراقی را تایید می کند که شامل یک سیستم لوله کشی وسیع است. اجرای این خطوط لوله کشی کار آسانی نیست اما در نهایت بویلرهای چگالشی نیاز کمتری به آب با کیفیت بالا خواهند داشت.

تفاوت در حفاظت از محیط زیست

بویلرهای چگالشی نسبت به بویلرهای معمولی بیشتر دوستدار محیط زیست هستند. وقتی که سوخت در کوره می سوزد مقدار زیادی دی اکسید کربن، مونو اکسید نیتروژن و کمی دی اکسید سولفور تولید می شود. موادی که از طریق سوختن این مواد تولید می شود وقتی وارد اتمسفر می شود باعث تخریب محیط زیست خواهد شد. اثر گلخانه ای و باران های اسیدی نیز از پیامدهای دیگر این آلودگی ها هستند. وقتی که بویلر چگالشی، بخار آب موجود در گازهای خروجی را چگالش می کند، مقدار مواد مضر در گاز خروجی کاهش پیدا می کند. از دید محیط زیست بویلرهای چگالشی مفیدتر و بهتر از بویلرهای معمولی هستند.

تفاوت در قیمت و خدمات

هر چند قیمت این بویلرها گران تر است و هزینه اجرایی بالاتری نیز دارند، اما با در نظرگرفتن فواید بیشمار این نوع بویلرها، توجه به مسائل زیست محیطی، دانش و تکنولوژی این مدل از بویلرها، این قیمت توجیه پذیر خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>