اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شن و ماسه


ماهیت شن و ماسه چیست ؟

شن و ماسه از ماهیت سنگ های بزرگ می آیند.وقتی سنگ های غول پیکر و بزرگ در معرض هوازدگی و یا یخ زدگی آب درون شیار های آن قرار می گیرد، سنگ بزرگ تبدیل به سنگ های کوچک تر می شود و همین فرآیند برای سنگ های کوچک تر تا جایی تکرار می شود تا از این روند تکرار شونده شن و ماسه تولید می شود.

شایان ذکر است که به جز دو موردی که در ابتدای پاراگراف ذکر شد، عوامل دیگری نیز می تواند تخته سنگ هایی با ابعاد بزرگ تر را به قطعات کوچک تر تقسیم کند.این عوامل می تواند سقوط سنگ در اثر وزش باد و تکان دادن و در نتیجه خرد شدن سنگ و یا بارش و باران و در نتیجه نفوذ آب (آب به صورت مایع وارد شیار ها شده و پس از یخ زدگی، 9 درصد به حجمش اضافه خواهد شد و سنگ را از محل شیار خواهد شکست)نیز باشد.

ابعاد شن و ماسه به چند دسته تقسیم می شود؟

البته این یک سوال کلی است.ما بر روی کره زمین انواع و اقسام شن و ماسه را می بینیم که هر کدام در نوع خود ابعاد و اندازه های مختلف و متفاوتی را دارا هستند.پس با این وجود تفاوت زیادیست مابین شن و ماسه ساختمانی با شن و ماسه تزئینی و یا شن و ماسه ای که جهت استحکام نمای ساختمان به کار می رود ! با تمام این اوصاف با دید کلی این مواد معدنی را (از نظر ابعاد) به چند دسته تقسیم بندی کرده اند.

دسته بندی با معیار سنگی

به دانه های ریز سنگی ماسه بادی و به دانه های درشت تر ماسه و به همین ترتیب به دانه های درشت تر شن می گویند.این دسته بندی به ابعاد بزرگ تری نیز تقسیم می شوند که می توان به قلوه سنگ، پاره سنگ و تخته سنگ و صخره نیز اشاره داشت.

دسته بندی با معیار اندازه گیری (ماسه)

به طور کلی دانه های سنگی که قطر آن ها 2 میلیمتر و یا کوچک تر(بین 2 تا 0/02 میلیمتر 08/ تا 0/8) این باشند را ماسه می نامند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>