اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شن و ماسه


معرفی انواع ماسه

شن و ماسه و اهمیت آن در صنعت ساختمان غیر قابل انکار می باشد.در حال حاضر بسیاری از فعالیت های مرتبط با ساختمان وابسته به ماسه می باشد.شن و ماسه مواد اولیه بسیاری از مصالح ساختمانی می باشد.بتن معروف ترین مصالح ساختمانی بتن می باشد.شایان ذکر است که حتی بتن نیز حدودا 80 درصد حجم خودش را از شن و ماسه دارد.پس شناخت انواع ماسه ها و استفاده از آن در موقعیت مناسب با درصد تخلخل مناسب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

انواع ماسه به چند دسته تقسیم می شود؟

در دسته بندی کلی ماسه ها این مواد به دو دسته تقسیم می گردند.

  • ماسه طبیعی
  • ماسه مصنوعی با کارخانه ای

ماسه طبیعی

ماسه های طبیعی همان گونه که از نام آن ها پیداست به صورت طبیعی استخراج می گردند.منابع استخراج این ماسه ها معمولا در موقعیت های متفاوت می باشد اما عمده این مواد از بستر رودخانه ها استخراج می گردد.ماسه های طبیعی با توجه به در معرض قرار گرفتن آب سائیده می شوند و به همین علت بسیاری از آن ها گوشه های گرد دارند.

این موضوع به خودی خود اتفاقی مثبت است چرا که در بتن ریزی جای گیری ماسه ها بسیار مورد توجه است.ماسه های طبیعی به راحتی درون بتن جای گرفته و با توجه به گردی گوشه، فضا هایی که ماسه های شکسته نمی توانند آن ها را پر کنند را پر می نمایند.به طور کلی این ماسه ها بسیار پر استفاده هستند و معادن استخراج آن ها به طور شدیدی در حال از بین رفتن است.

ماسه های مصنوعی یا کارخانه ای

  • ماسه های بازیافتی
  • ماسه های حاصل از گود برداری

ماسه های بازیافتی

تخریب ساختمان های شهری در شهر های بزرگ امری رواج یافته است.این تخریبات باعث شده بسیاری از شن ها و ماسه ها به صورت مخلوط با تکه بتن های بزرگ استخراج می شوند.این تکه ها بعد ها طی فرآیند های مختلفی قرار می گیرند و در اصطلاح مهندسی به ماسه ها و شن های بازیافتی تبدیل می گردند.اما باید بدانید که طی تحقیقات آزمایشگاهی انجام شده، این ماسه ها مدول الاستیسیته و مقاومت کمتری را در مقابل ماسه های طبیعی از خودشان نشان می دهند که این موضوع ایجاب می کند که از این ماسه ها در صنعت ساختمان سازی با احتیاط استفاده گردد.

ماسه های حاصل از گود برداری

بسیاری از کارخانه جات تولید ماسه امروزه به بهره وری شن و ماسه حاصل از گود برداری می پردازند.این موضوع به این علت انجام می گیرد که شن و ماسه طبیعی به شدت در حال کم شدن است و منابع کمی از ماسه های طبیعی موجود وجود دارد.اکثرا ماسه های حاصل از گود برداری باید سرند شوند تا بتوانند مورد استفاده مفید قرار گیرند.

چرا که این ماسه ها دارای مقادیری از خاک رس می باشند و بتن حاصل از گود برداری بخشی از مقاومت خود را در برابر فشار ها و تنش ها از دست داده است.تمامی این جوانب در استفاده از ماسه های حاصل از گود برداری می بایست رعایت گردد و تا حد ممکن جانب احتیاط در استفاده از آن ها رعایت بشود.در نهایت این ماسه ها شسته می شوند و در مصارف مختلف از آن ها استفاده می گردد.

انواع دیگر ماسه ها

در صنعت تولید مصالح ساختمانی همواره محصولات جانبی رواج داشته است.در ادامه به معرفی دیگر انواع ماسه هایی که در بازار موجود می باشند می پردازیم.

ماسه آسیابی (شکسته)

بسیاری از سنگ های معدنی منابع بسیار با کیفیت تولید ماسه می باشند.این سنگ ها از دل کوه استخراج می گردند و بسته به نوع سنگ آن تبدیل به ماسه می شوند.این کار در کارخانه ها و به وسیله آسیاب های صنعتی انجام می پذیرد.این دسته از ماسه ها در دسته ماسه های مصنوعی قرار می گیرند.

ماسه حفره

این نوع ماسه ها اغلب دارای حفره هایی درونشان می باشند که بسیار به سخت شدن ملات و فرآیند تولید ملات های سیمانی کمک کند اما چگونه؟خلل و فرج داخل این ماسه ها باعث شده است که مواد ریز تر مانند خاک ها به داخل این حفره ها نفوذ کند و باعث حداقل شدن از هم گسیختگی ملات می شود.همچنین لازم به ذکر است که شکل کلی این ماسه ها درشت می باشد و چگالی (نسبت حجم به وزن) این ماسه ها پایین می باشد.یعنی این ماسه ها نسبت به حجمشان وزن مناسب و متعادلی دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>