اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مصالح ساختمانی

همان طور که از معنای لغوی ازبیلت (As Built) برمی آید، چنین نقشه هایی به معنای «چون ساخت» یا «همان طور که ساخته شده» است. معنای فنی این نوع نقشه این است که پس از اجرای یک مرحله از پروژه ساخت، با توجه به گزارش های متریال مصرفی و تغییرات احتمالی در نقشه اولیه، کل عملیات انجام شده را به صورت یک نقشه به روزشده درآورید. کاربرد نقشه های ازبیلت بیشتر جهت تعمیرات احتمالی در آینده است.

در حقیقت نقشه ازبیلت، نقشه نهایی کار است. به طور مثال ممکن است پس از گودبرداری و شروع عملیات ساخت متوجه شوید تراز تأسیسات شهری (مانند لوله های فاضلاب) با آن چه پیش از آن تصور می کردید تفاوت دارند. پس لازم است تغییراتی در نقشه پروژه خود بدهید که با تراز واقعی تأسیسات شهری هماهنگ باشد. پس از آن باید نقشه جدید تهیه شود که نشان دهنده عملیات واقعی و اتفاق افتاده در پروژه باشد. این همان نقشه ازبیلت است.نقشه های ازبیلت به دو علت تهیه می گردد:

1 - خطای حین اجرا

به عنوان مثال در پروژه ای پس از برداشت نقشه های ازبیلت فونداسیون مشخص شد در یکی از آکس ها محور ستون به اندازه دو سانتی متر از موقعیت اصلی خود جابجا اجرا شده است. بنابراین برای تهیه نقشه های شاپ دراوینگ از نقشه های ازبیلت فونداسیون استفاده شده تا تغییر فوق لحاظ گردد.

2 - تغییرات اعمال شده قبل و حین اجرا بر روی نقشه های اجرایی با تایید کارفرما

به عنوان مثال در اجرای یک خط انتقال آب در داخل شهر، قبل از اجرا متوجه وجود تأسیسات دیگر در تراز خط اجرایی (طبق نقشه ها) شدیم و به همین خاطر باید ارتفاع خط تغییر کند و این کار باعث تغییر نقشه ها می گردد و برای همین نقشه همچون ساخت تهیه می گردد تا ارتفاع واقعی خط لوله برای نگهداری و تعمیرات معلوم باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>