اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

این محصول در تیپ های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. اجزای تشکیل دهنده این محصول شامل تسمه، رابط و چشمه است.

ساخت_گریتینگ

قطعه تسمه:
تسمه به صورت باربر می باشد یعنی تحمل وزن اصلی که به محصول وارد می شود بر عهده تسمه است. هرچه ضخامت و عرض این تسمه ها بیشتر باشد، تحمل وزن گریتینگ نیز بیشتر می باشد.

قسمت دوم تشکیل دهنده گریتینگ رابط می باشد که می تواند از چهارپهلوی تابیده شده، میلگرد آجدار، میلگرد ساده، تسمه و نیم تسمه باشد و هرکدام از این قسمت ها خواص مختلفی در برابر تحمل وزن دارند.

به طور مثال برای مکان هایی که از ماشین آلات سنگین استفاده می کنند و نیاز به تحمل وزن بالایی دارند ( 30 یا 40 تن بار گسترده و 3-4 تن بار متمرکز وارد بر این محصول را باید تحمل کنند) نوع تسمه در تسمه استفاده می شود.

گریتینگ های تسمه در تسمه با توجه به ساختار آن ها که از دو ردیف تسمه در هم فرو رفته تشکیل شده اند، دارای مقاومت بیشتری می باشند.

در مقابل گریتینگ های تسمه در تسمه، تسمه در چهارپهلو، تسمه در میلگرد و میلگرد ساده قرار دارند که بیشتر در جاهایی استفاده می شوند که نفر رو بوده و وزن کمتری را تحمل می کنند.

به طور مثال این محصولات در کف پله ها، پاگرد استراکچرهای فلزی یا پوشش روی پل ها و معابر خیابان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

قسمت بعدی تشکیل دهنده گریتینگ چشمه آن می باشد که نشان دهنده فاصله بین چهارپهلوها و فاصله بین تسمه ها است.

هرچه این فاصله کمتر باشد مقاومت این محصول نیز در برابر وزن افزایش خواهد یافت و هرچه فاصله ها بیشتر باشد تحمل وزن نیز به تناسب آن کمتر می شود.

تسمه عضو اصلی تشکیل دهنده این محصول است و وزن اصلی آن را تشکیل می دهد به همین دلیل قیمت تسمه در تعیین قیمت این محصول نقش اساسی را ایفا می کند.

برای مثال اگر قیمت تسمه در روز 4900 تومان، قیمت چهارپهلو، میلگرد، میلگرد ساده یا نیم تسمه نیز 5 یا 6 هزار تومان و همچنین اجرت گالوانیزه کردن نیز کیلویی 2200 تومان باشد، جمع تمامی این مبالغ بین بازه 8800 تا 9200 تومان می شود و این قیمت، قیمت گریتینگ گالوانیزه آماده می باشد.

نحوه سفارش دهی:
این محصول بنابر مکانی که قرار است مورد استفاده قرار گیرند در ابعاد، اندازه ها و چشمه های مختلف قابل تولید می باشند.

این جزئیات را کارشناسان نقشه بردار و طراحان پروژه تعیین می کنند. این نقشه ها معمولا توسط نرم افزار اتوکد آماده سازی می شود و به کارگاه تولید کننده این محصول برای ساخت بهتر و دقیق تر تحویل داده می شود.

این محصولات ممکن است برای دور مخازن، برای پوشش کانال های ساده، کف پله ها استفاده شوند که هرکدام از این کاربردها دیتیل و زمان تولید مختص خود را دارد.

به طور مثال اگر یک کارخانه، ظرفیت تولید روزانه 15 تن محصول ساده به صورت مربعی را داشته باشد، اگر سفارش مشتری تغییر کند و نوع مصرف نیز تغییر کند، ظرفیت تولید کارخانه به دلیل زمان بر شدن تولید این محصول، کمتر می شود.

به این معنا که ظرفیت 15 تن روزانه، حتی به روزی 200 کیلوگرم کاهش پیدا می کند.

به دلیل اینکه این محصول به صورت دستی تولید می گردد، هرچه شکل ظاهری پیچیده تر باشد زمان تولید آن نیز بیشتر می شود.

ساخت گریتینگ:
برای تولید این محصول، ابتدا تسمه های آماده به صورت 6 متری را از کارخانه تهیه می کنند، سپس پانچ کرده (در فواصل مشخصی که در دستور برش و سفارش مشتری به عنوان چشمه مشخص شده است) و فضایی برای قرار گرفتن عضو رابط ایجاد می کنند که ممکن است تسمه، چهارپهلو یا میلگرد باشد.

بعد از پانچ شدن تسمه ها، چهارپهلوها، میلگردها یا نیم تسمه ها را داخل فضای پانچ شده قرار می دهند و در فواصل مختلف جوش داده می شود.

پس از جوشکاری قاب دور آن را قرار می دهند که این قاب به دلیل اینکه عامل نگهدارنده رابط و باربر می باشد، معمولا ضخامتی بیشتر از ضخامت سایر تسمه های تشکیل دهنده این محصول دارد.

به طور مثال اگر تسمه باربر تشکیل دهنده گریتینگ، تسمه 3 سانتی متر * 3 میلی متر باشد، تسمه قاب بایستی، 3 سانتی متر * 5 میلی متر باشد.

یعنی دارای ضخامتی بیشتر برای حفظ شکل ظاهری باشد. پس از اینکه تولید این محصول در کارخانه تولیدی به اتمام رسید، برای انجام پوشش گالوانیزه آن ها را به کارگاه گالوانیزه می فرستند که در این کارگاه با غوطه ور کردن محصول در حوضچه های روی روکش گالوانیزه به سطح فلزی می چسبد و محصول گالوانیزه می شود.

علت گالوانیزه کردن این محصول نیز برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی، رطوبت و فرسایش طی سال های متوالی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>