اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

امروزه استفاده از کاشی و سرامیک در بخش های مختلف ساختمان کاربرد دارد و با استفاده از این متریال می توان دکوراسیون های زیبا و چشم نوازی خلق نمود. حال اگر به هر دلیل کاشی و یا سرامیک نصب شده بر روی دیوار و یا کف ساختمان، شکسته و یا ترک خورده باشد، باعث می شود فضا چهره ای نازیبا داشته باشد پس سالم بودن کاشی و سرامیک نصب شده به اندازه طرح و رنگ آن در زیبایی محیط تأثیر دارد. علاوه بر آن وجود شکستگی در کاشی و سرامیک باعث می شود رطوبت به لایه های زیرین رسوخ کرده و باعث آسیب گسترده تری شود، پس برای پیشگیری از این مشکلات باید هر چه سریع تر کاشی شکسته را تعویض کنیم، اما چگونه؟

آموزش ترمیم کاشی شکسته و تعمیر کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک نصب شده در قسمت های مختلف ساختمان در طی مدتی استفاده، ممکن است دچار شکستگی شوند و رخ دادن این اتفاق چندان خوشایند نیست. تعویض این کاشی دیوار و یا سرامیک شکسته و یا ترمیم سرامیک لب پر شده کار چندان سختی نیست و به راحتی می توان کاشی شکسته را با کاشی نو جایگزین کرد، برای این کار باید به چند نکته دقت کنید که ما در ادامه به شرح آن ها می پردازیم. برای تعویض کاشی شکسته دیوار مراحل زیر را دنبال کنید:

در ابتدا در صورتی که در اطراف محل کاشی مورد نظر، شیر آب، دوش و یا هر وسیله دیگری نصب شده است، اقدام به باز نمودن آن نمایید زیرا ممکن است در حین تعویض کاشی آسیبی به آن وارد شود.در مرحله بعدی دریچه های فاضلاب در اطراف محل کارتان را مسدود کنید زیرا ممکن است تکه های کاشی که از دیوارجدا می کنید به داخل لوله فاضلاب رفته و دردسرهای جدیدی برایتان ایجاد کند.

در گام بعدی کف محل تعویض کاشی دیوار را با پارچه یا کفپوش پلاستیکی بپوشانید زیرا ممکن است در اثر سقوط و اصابت تکه های کاشی شکسته ای که از دیوار جدا می کنید به سرامیک کف آسیب برسد. برای ثابت ماندن این کفپوش ها و سر نخوردن آن در حین انجام کار می توانید از نوارچسب های مخصوص استفاده کنید و کفپوش را به کف بچسبانید.برای جلوگیری از آسیب دیدن کاشی های مجاور کاشی شکسته، لبه های کاشی های کناری را با نوار چسب بپوشانید.

حال با استفاده از یک ابزار تیز مثل کمچه، دوغاب دور کاشی را باز کنید تا بتوانید به راحتی کاشی را از جایش خارج کنید و سپس با استفاده از قلم و چکش کاشی را از دیوار جدا کنید. برای انجام این کار بهتر است قلم را در لبه بالایی کاشی قرار داده و به آرامی شروع به زدن ضربه نمایید تا کاشی از دیوار جدا شود. در حین انجام کار مراقب پرتاب تکه هی کاشی که در اثر وارد شدن ضربه شکسته شده و به اطراف پرت می شوند، باشید. و برای محافظت از خود از وسایل ایمنی مثل دستکش و عینک استفاده کنید.

پس از جدا شدن کاشی از دیوار، ملات و چسب باقیمانده را به وسیله کاردک و یا قلم و چکش پاک کرده تا سطحی صاف داشته باشید. حال با استفاده از یک برس تمامی گرد و غبار را از محل کاشی پاک کنید. بهتر است جهت کشیدن برس بر روی دیوار از بالا به پایین باشد تا هیچ گونه غباری روی دیوار باقی نماند.
حال نوبت به نصب کاشی جدید بر روی دیوار می رسد. برای این کار با توجه به ابعاد، کاشی مناسبی تهیه کرده و قبل از چسباندن آن به دیوار با قرار دادن کاشی در محل مورد نظر سایز آن را تست کنید.

در این مرحله یک با استفاده از ابزار ماله و با توجه به ضخامت کاشی و با در نظر گرفتن عمق فضای محل نصب کاشی، یک لایه نازک از ملات بر روی دیوار بکشید و کاشی را بر روی آن قرار دهید. در صورتی که کاشی دارای ابعاد کوچکی باشد، می توانید به جای زدن ملات به دیوار، آن را به پشت کاشی بزنید و سپس کاشی را به دیوار بچسبانید. در صورتی که باید بیشتر از یک کاشی را بر روی دیوار بچسبانید به فضای بین لبه ها و نصب صاف کاشی روی دیوار دقت کنید تا کاملا یکنواخت باشند و برای نصب با فاصله متناسب می توانید از اسپیسر کاشی استفاده کنید. پس از چسباندن کاشی در محل مورد نظر با استفاده از یک چکش پلاستیکی به آرامی بر روی کاشی ضربه بزنید تا کاشی در جای خود محکم شود.

پس از گذشت 24 ساعت ملات پشت کاشی خشک می شود، حال باید در صورت استفاده از اسپیسر، آن ها را جدا کرده و با استفاده از دوغاب فاصله های بین کاشی ها را پر کنید که به این کار بندکشی می گویند. پس از گذشت حدود نیم ساعت از بندکشی، با استفاده از یک اسنج یا پارچه نم دار، سطح کاشی را تمیز کنید و باقیمانده دوغاب را قبل از آن که کاملا سفت شود از روی کاشی پاک کنید.حال فرایند نصب کاشی به اتمام رسید، در صورتی که در ابتدای کار شیر، دوش و یا هر وسیله ای را از دیوار جدا کرده بودید، می توانید اقدام به نصب مجدد آن نموده و کفپوش ها را از کف محل جمع کنید و ورودی راه فاضلاب را پس از تمیز کردن کامل کف، باز کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>