اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

تکنولوژی چاپ جوهر افشان موجب شده است تا تولید کاشی های سرامیکی در زمانی کوتاه با انقلابی رو برو شود. این انقلاب به گونه ای است که برخی اوقات تصور این را مشکل می کند که زمانی صنعت سرامیک از این تکنولوژی بی بهره بوده است.دقیقاً یک دهه پیش، تنها راه برای دکوراسیون کاشی های سرامیکی، استفاده از روش های چاپ سنتی بود. این روش های سنتی عمدتاً شامل روش های چاپ سیلک اسکرین (screen printing) بوده است.

البته این تکنولوژی در آن زمان هم به سختی برای کامپیوترها، استفاده می شد. چاپ سیلک اسکرین یک تکنولوژی کامل بود که نوآوری های مربوط به آن، سال ها پیش انجام شده بود.بیشتر کاشی تولید شده در آن زمان، هم ساده بود و هم دارای الگوهای تکراری ساده بود. این مسئله برای تولیدکننده های سرامیک مشکل بود که رقابت پذیری خود را در بین رقبا افزایش دهند. تنها راه کار آنها، کاهش قیمت محصولاتشان بود. در آن زمان، فرایند دکوراسیون محدودیت های دیگری نیز داشت. این محدودیت ها، شامل هزینه های دستگاهی بالا، نیاز به تولید در تیراژ بالا و مشکل در تطبیق رنگ های کاشی بر روی الگوهای منظم تکراری، می باشد.

امروزه، جوهرافشان های دیجیتال یک تکنولوژی ضروری برای تولید کننده های کاشی سرامیکی است. دیگر آن زمان نیست که کاشی های دیجیتال یک مورد اضافی در زمینه ی کاشی های سرامیکی بودند، هم اکنون قابلیت های ایجاد شده به وسیله ی تکنولوژی دیجیتال و جوهرافشان های دیجیتال، تنها گزینه برای دوام در بازار می باشد.این انقلاب در اروپا شروع شد. در این قاره، دکوراسیون دیجیتال کاشی های سرامیکی در شرایط اقتصادی مشکل بعد از سال 2008، رونق گرفت. بازار اروپا، یک کاهش قابل توجه در ساخت و ساز ساختمان های جدید را در این سال ها تجربه کرد که این مسئله موجب ایجاد تقاضا برای کاشی های سرامیکی جدید شد.

تولیدکننده های کاشی که تکنولوژی دیجیتال را مورد استفاده قرار دادند، فهمیدند که می توانند طراحی های جالبی را در هزینه های حداقلی انجام دهند و بدین وسیله سهم خود را در بازاری بیشتر کنند که حجم آن به شدت کاهش یافته بود. این شگفت آور نبود که بگوییم که "دیجیتال شدن" تفاوت بین موفقیت و بقاست. ترکیبی از این مزیت ها و بهبود در هزینه های کاهش یافته موجب می شود تا تولیدکننده های کاشی سرامیکی مجهز به سیستم های دیجیتال، مزیت های قابل توجهی نسبت به سایر رقبای خود داشته باشند.

امروزه بیشتر کاشی سرامیکی تولید شده در اروپا (یعنی کاشی های تولیدی در اسپانیا و ایتالیا)، به وسیله ی تکنولوژی چاپ جوهرافشان، دکوراسیون می شوند. این تولیدکننده ها، میزان هزینه های تولید را کاهش می دهند، میزان ضایعات آنها کاهش می یابد و می توانند طراحی ها را با توجه به نیاز مشتری، تغییر دهند.
آنها همچنین کاشی های با کیفیت بالاتر تولید می کنند که در آنها می توان طرح های مختلفی مانند طرح مرمر و سایر سنگ های طبیعی را تولید کرد. و آنها می توانند این تولید را بر اساس تقاضا و در مقادیر اندک تولید کنند. با استفاده از تکنولوژی دیجیتال، یک کاشی سرامیکی منفرد می تواند با هزینه ی کمتری تولید شود. به جای مقایسه بر سر قیمت، این تولیدکننده ها، می توانند محصولات بدیع و جدیدی تولید کنند که خود آنها موجب ایجاد بازارهای جدید می شود.

وقتی اقتصاد جهانی بهبود یافت، این شرکت ها به خوبی توانستند سرمایه گذاری های مناسبی را جذب کنند.اکنون ما در پی مشاهده تغییری هستیم که در حین تغییر تکنولوژی دکوراسیون از حالت سنتی به حالت دیجیتال در سایر مکان های دنیا، ایجاد می شود. مثلاً چین، برزیل و هند از جمله کشورهایی هستند که دارای خطوط تولید بزرگی با تکنولوژی سنتی هستند. این تکنولوژی ها رشد قابل توجهی به سمت دیجیتال شدن دارند. وقتی تولید جهانی کاشی های سرامیکی رشد کرد و در سال 2012 به مقدار 11 میلیارد متر مربع رسید، این دیجیتال شدن، موجب ایجاد فرصت های مناسبی برای تولیدکننده های ادوات چاپ جوهر افشان و تولیدکننده های جوهرهای سرامیکی شد.

در این مقاله، در مورد چرایی و چگونگی این انقلاب در تکنولوژی چاپ، صحبت شده است. شما ممکن است یک تولیدکننده ی کاشی سرامیکی باشید که علاقه داشته باشید تا از مزیت های مربوط به دکوراسیون جوهرافشان، استفاده کنید. همچنین شما ممکن است یک تولیدکننده ی کاشی سرامیکی باشید که علاقه مند به ایجاد تنوع در محصولات و ایجاد طرح های جدید باشید. اگر این مسئله صحت داشته باشد، این مقاله می تواند به شما در مورد دکوراسیون جوهرافشان اطلاعات ارزشمندی بدهد. با داشتن اطلاعات مناسب، شما می توانید از این تکنولوژی به نحو احسن، بهره مند شوید. شما ممکن است همچنین فردی باشید که علاقه مند به دانستن در مورد تکنولوژی چاپ جوهرافشان باشید. پس این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی به شما عرضه کند.

بازار و فرایند تولید

در سال 2012، تولید جهانی کاشی های سرامیکی به 11 میلیارد متر مربع رسیده است. این رقم رشدی 6.3 % نسبت به سال 2011 داشته است. کشور چین بزرگ ترین تولید کننده ی این محصول است که در حدود 46.5 % از کل تولید این محصول در دنیا می باشد.مواد اولیه ی مورد استفاده به صورت پودری می باشد. این مواد اولیه قبل از مخلوط شدن در نسبت های مناسب، باید خوب آسیاب شده و در داخل تانک هایی ذخیره سازی شوند که در آنها آب به میزان مناسب، وجود دارد. مواد مایع حاصله را دوغاب می نامند. مرحله ی بعدی تبدیل دوغاب به شکل پودر می باشد. این کار در داخل یک تانک بزرگ انجام می شود که مجهز به وزش هوای داغ می باشد. وقتی دوغاب وارد منطقه ی وزش هوا می شود، به سرعت خشک شده و پودری ریز تولید می کند.

این پودر سپس آماده ی قالب گیری و تولید بدنه های کاشی سرامیکی می باشد. پرس های هیدرولیک بزرگ برای متراکم کردن این پودر تحت فشار بالا، مورد استفاده قرار می گیرد. این فشار می تواند تا 400 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع نیز برسد. این مسئله موجب تشکیل حرارت قابل توجهی می شود. ترکیب حرارت و فشار بر روی کاشی سرامیکی موجب تشکیل بدنه ی خام کاشی سرامیکی می شود که به آن اصطلاحاً بیسکوییت می گویند. فشار همچنین موجب تعیین اندازه ی کاشی، شکل و در مورد کاشی هایی که با روش دیجیتال دکوراسیون می شوند، موجب تشکیل بافت در آنها می شود. کاشی به دست آمده ممکن است سپس خشک شود تا بدین صورت میزان رطوبت آن کاهش یابد و بدین صورت اطمینان حاصل شود که کاشی در راه ورود به کوره، پایدار است.

رطوبت باقیمانده در پودر موجب می شود تا بیسکوییت اندکی استحکام داشته باشد اما همان گونه که از اسمش معلوم است، این بیسکوییت بسیار ترد است. بعد از اعمال لعاب، کاشی آماده ی دکوراسیون می شود. همان گونه که می دانید، چاپ سیلک اسکرین (مسطح یا غلطکی)، به صورت سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است و در این روش، هر رنگی، در داخل یک غلطک مجزا قرار می گیرد. علاوه بر افزایش زیبایی کاشی، استفاده از لعاب موجب افزایش خواص دیگری از کاشی مانند دفع آب، افزایش دوام و خواص بهداشتی می شود.

مرحله ی آخر تولید، پخت کاشی در کوره می باشد. این فرایند موجب افزایش استحکام کاشی و نفوذ فریت در داخل لعاب و جوهر چاپ در داخل سطح و ایجاد الگوهای نهایی زیبا بر روی کاشی می شود. این کوره معمولاً گران بهاترین ابزار در کارخانه ی تولید کاشی می باشد و به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته، کار می کند تا بتوان در مصرف انرژی صرفه جویی نمود. در کل، کار کردن مداوم این کوره، موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. به عنوان یک نتیجه، اغلب بیش از یک خط تولید در داخل یک کارخانه مشغول به کار می باشد.

کوره ها دارای طراحی های مختلفی است اما یک کوره ی با بستر غلطکی، از جمله مؤثرترین کوره محسوب می شود. این کوره می تواند چند صد متر طول داشته باشد. وقتی کاشی از میان کوره عبور می کند، دما به صورت گرادیانی افزایش می یابد و در مرکز کوره، این دما، به 1200 درجه ی سانتیگراد می رسد. بعد از این، کاشی قبل از خروج از کوره، سرد می شود. سپس کاشی ها طبقه بندی و درجه بندی می شوند و برای فروش، ذخیره سازی می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>