اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

در کاشی های تک پخت نظیر کاشی های دیواری منوپروزآ، کاشی های کف و پرسلان های لعاب دار پس از مرحله خشک شدن کاشی ها وارد خط آبی می شوند و پس از اعمال انگوب (لعاب آستری) و لعاب و چاپ های مختلف توسط دستگاه های چاپ مختلف، پخت صورت می گیرد.

هر رنگ چاپ را باید توسط یک دستگاه چاپ اعمال نمود و تعدد چاپ ها عمدتاً بستگی به استحکام خشک کاشی ها نوع دستگاه های چاپ و طول خط لعاب دارد در کارخانجات کاشی، عمدتاً دستگاه چاپ Flat سیلک اسکرین وجود دارد که حداکثر توانایی آنها اعمال 3 چاپ در کاشی های تک پخت است و هر چه تعدد چاپ ها زیاد شود ضایعات شکسته و ترک نیز افزایش می یابد.

ماشین های چاپ جدید نظیر روتو کالر یا سیلک اسکرین دوار توانسته امکان زدن چاپ های بیشتر را روی سطح کاشی فراهم آورد. در کاشی های دیواری دو پخت امکان اعمال چاپ های بیشتر بر روی سطح بیسکویت بدنه پخته شده حتی توسط دستگاه های چاپ مسطح وجود دارد.

لعاب لایه نازکی است که سطح روی کاشی را پوشانده و به وسیله ذوب مواد معدنی در سطح بدنه به وجود می آید و هدف از پوشاندن سطح بدنه به وسیله لعاب به طور عمده زیباتر نمودن محصول، افزایش مقاومت شیمیایی و مکانیکی آنها، غیر قابل نفوذ نمودن بدنه های متخلخل و بالاخره بهداشتی نمودن سطح فراورده می باشد لعاب ها با توجه به ساختمان آنها جزئی از انواع شیشه ها می باشند.

انگوب نیز نوعی لعاب با نقطه ذوب بالاتر می باشد که وظیفه آن پوشاندن رنگ بدنه و نیز اتصال قوی تر لایه لعاب اصلی با بدنه می باشد.بمانند واحد آماده سازی مواد بدنه واحد لعاب سازی نیز یکی از قسمت های مهم کارخانه بوده که دارای سیستم توزین، آسیاب و مخازن ذخیره دوغاب آماده شده لعاب می باشد. پروسه آماده سازی به عنوان یکی از فرآیند های مهم تأثیرگذار بر کیفیت باید کلیه مراحل آن تحت کنترل باشد. این مرحله شامل:

  • انتخاب مواد اولیه
  •  فرمول لعاب شامل درصد و مقدار اجزاء تشکیل دهنده بارگیری روان سازهای مربوط
  •  زمان سایش با سمیل دانسته و وسکوزیته و دانه بندی دوغاب لعاب
  •  عبور دادن لعاب از الک
  • هوا گیری و ماندگاری لعاب

از جمله پارامترهایی است که باید تحت کنترل باشد.بسته به نوع محصول کاشی (دیواری یا کف، پرسلان و...) دستگاه های اعمال لعاب متفاوت است. مهم ترین روش های اعمال لعاب اسپری کردن و اعمال لعاب به روش آبشاری ریزشی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>