اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

پس از اعمال لعاب و دکور کاشی ها باید پخته شوند. البته بعضی از کوره های امروزی در ابتدای آنها یک منطقه خشک کردن و حتی یک کوره خشک کن افقی رولری وجود دارد که خود موجب ارتقاء کیفیت محصول شود.مرحله پخت نیز یکی از مراحل بسیار ظریف تولید کاشی می باشد. منحنی پخت کاشی که به صورت منحنی زمان-دما تعریف می شود اساس پخت را تشکیل می دهد.

نوع منحنی پخت برای محصولات مختلف و کاشی های مختلف متفاوت است. منحنی پخت بر اساس دما های مختلف کوره که توسط ثبات های متصل به ترموکوپل های موجود در دیواره ها یا سقف کوره ثبت می شوند رسم می شود. دیاگرام دارای جزئیات زیادی از جمله تعداد ترموکوپل های موجود در کوره می باشد.راندمان پخت به مقداری انرژی گرمایی جذب شده توسط محصول بستگی دارد.در کوره های قدیمی که از نوع تونلی بوده به علت کم بودن مقدار انرژی جذب شده توسط کاشی ها مشکلات زیادی وجود داشته از جمله:

یکنواخت نبودن هوا، مصرف زیاد انرژی، هزینه زیاد و نگهداری، مشکلات مکانیکی، دامنه متغیر ابعاد و مقادیر کم محصولات درجه یکاما در کوره های امروزی که از نوع رولری می باشد این مشکل تا حد زیادی کم شده است.کوره رولر شامل یک ساختار فولادی است که تکیه گاه کف، دیواره ها و سقف آن از مواد مختلفی مانند دیر گداز، عایق و سرامیک ساخته شده اند.

عایق بودن بالا و مقاومت بسیار خوب در برابر شوک حرارتی از ویژگی های این کوره ها می باشد. تمامی این ها اینرسی گرمایی کوره را به حد اقل رسانده و موجب کاهش تغیرات منحنی پخت می شود و سرعت گرم شدن و سرد شدن کوره را تسهیل می نماید. سیستم محرکه و گرداننده رولری های کوره که شامل موتورهای که سرعت آنها قابل تنظیم بوده و بهره برداری بهینه از منحنی پخت را امکان پذیر می سازد؛ و امکان تنظیم سرعت موتورها که هر یک به مجموعه ای از رولرها متصل می باشد تنظیم سرعت رولرها و در نهایت کاشی را ممکن می سازد. سرعت موتورها دائماً توسط کامپیوتر کنترل می شود.

سیستم احتراق که شامل مشعل های مختلفی است که با گاز و دمیده شدن هوا کار می کند نیز توسط کامپیوتر کنترل می گردد.هر منطقه شامل یک دسته مشعل در زیر روی رولرها می باشد و شامل تجهیزاتی نظیر وسایل کنترل دستی یا اتوماتیک گاز، سیستم احتراق الکترونیکی توسط الکترودهای وارد شده به محفظه احتراق مشعل و تنظیم اتوماتیک دما برای قسمت های مورد نظر در مسیر پخت می باشد.

این تنظیمات توسط یک سیستم اتوماتیک و خود کنترل مرکب از ترموکوپل های مختلف کنترل می شود که میزان گاز مشعل ها را تنظیم می نماید.فعل و انفعالات مختلف در مراحل مختلف دمایی از ابتدا تا انتهای پخت شامل: حذف رطوبت یا آب جذب شده از محیط و حتی باقیمانده پس از خشک کردن و حتی جذب شده از لعاب خارج شدن آب زئولیتی سوختن و احتراق ترکیبات آلی که در خاک های رسی به وفور دیده می شود و آزاد شدن سولفات که خود تولید اسیدهای گوگردی می نماید.

تغییر شکل کریستالی کواتر از آلفا به بتا که با افزایش حجم ناگهانی مواجه بوده کربنات ها و آزاد شدن co2 تشکیل فازهای جدید سیلیکاتی و... می باشد.چنانچه مراحل مختلف پخت و حتی مراحل قبلی تولید و مواد اولیه تحت کنترل نباشد عیوب مختلف در محصول می تواند ایجاد شود از جمله:

  • دفرمگی تابدار شدن کاشی ها و سایر موارد مربوط به مسطح بودن
  • خراب شدن کیفیت سطح لعاب و ایجاد سوراخ های سوزنی
  •  لعاب نگرفتگی و لعاب پریدگی
  • ترک های مویی لعاب ترک های مکانیکی و شکستگی و گوشه پریدگی
  • نقاط سیاه و Black core
  • کثیفی های سطح لعاب
  •  نا گونیایی و اختلاف سایز
  •  تغیر طیف چاپ و زمینه
  • شفافیت و موارد مربوط به درخشندگی سطح بیشتر در مورد لعاب های تراس و اپک
  •  استحکام کم و ترد و شکننده بودن
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>