اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

حتما تا الان شنیده اید که یک کاشی درجه 1 است و دیگری درجه 2، 3 یا 4. این درجه بندی ها نشان دهنده ی کیفیت، مرغوبیت و بی عیب بودن کاشی است. همچنین استفاده از کاشی ها و سرامیک ها از درجه 1 تا درجه 4 رواج دارد و اینطور نیست که فکر کنید درجه 1 به دلیل بالا یودن کیفیت دارای فروش بیشتری است.

برای فهمیدن نوع درجه و تاریخ تولید، کافیست نگاهی به جعبه کاشی ها بیاندازید. تا درجه بندی کاشی، تاریخ تولید، میزان نفوظ پذیری و... را متوجه شوید و به این صورت انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشید. مطالب زیر به شما کمک می کنند که درجه بندی های کاشی و سرامیک را بهتر و دقیق تر درک کنید.

نحوه درجه بندی

بعد از خروج کاشی ها از خط کوره و منتقل شدن آنها روی پالت، بعد توسط دستگاهی مثل TGV و یا LGV به بخش درجه بندی منتقل می شود کاشی ها توسط دستگاه شماتیک از روی پالت برداشته شده و روی خط درجه بندی گذاشته می شوند. کلاً کاشی ها براساس سطح ظاهر، قوس و سایز درجه بندی می شوند کار درجه بندی سطح ظاهری توسط اپراتورها انجام می شود.

اپراتورها براساس عیوب وجود در کاشی مثل لعاب برگشتی ترک، جوش، کیفیت چاپ، رنگ، لب پریدگی و غیره کاشی ها را درجه بندی می کنند. در قسمت درجه بندی سطح ظاهری اپراتور ها به وسیله ماژیک روی کاشی درجه آن را مشخص می کنند.بعد از قسمت سطح ظاهری کاشی ها به قسمت قوس (بلانر)می رسد در این قسمت 5 عدد سنسور وجود دارد که در امتداد هم قرار دارند که هر سنسور دارای دو عدد چشم الکترونیکی است.در این قسمت سنسورها براساس اطلاعاتی که به دستگاه داده شدهاند کاشی را براساس قوس درجه بندی می کنند.کاشی های محدب:

  • اگر کاشی 8/ درصد خطا داشته باشد (درجه 1)
  • اگر کاشی 0/1 % خطا داشته باشد (درجه2)
  • اگر کاشی 3/1 % خطا داشته باشد (درجه3)
  • اگر کاشی 3/1 % خطا داشته باشد (درجه4)

کاشی های مقعر:

  • اگر 5/ % خطا داشته باشد (درجه 1)
  • اگر 7/ % خطا داشته باشد (درجه2)
  • اگر 9/ % خطا داشته باشد (درجه3)

بعد از عبور کاشیها از این قسمت به قسمت کالیبره (سایزر) می رسد که کاشی ها از لحاظ سایز درجه بندی می شوند در این قسمت کاشی از سنسور ها عبور می کند که این سنسور ها کار اندازه گرفتن کاشی ها را برعهده دارند این سایز ها استاندارد براساس یک کاشی می سنجند این کاشی(الگو یا سمپل)نام دارد که یک کاشی نرمال است و کاشی ها روی خط را با این کاشی مقایسه می کنند.بعد از این قسمت کاشی به دو عدد سسور مادون قرمز ی رسند که کار درجه بندی کلی بر عهده این دو سنسور است.

وقتی کاشی از لحاظ سطح ظاهر درجه 1 خرده باشد از لحاظ قوس درجه 2 و از لحاظ سایز درجه 3 اعلام شده است این دو سنسور همیشه بزرگ ترین عدد را انتخاب می کنند که این کاشی درجه 3 اعلام می شود چون کمترین عیب هم باعث می شود که درجه ما فرق کند.بعد از این سنسورها کاشی ها به بخش (سورتینگ)می رسد در این بخش 9 عدد استیکر (STAKER) وجود دارد کاشی ها به وسیله استیکر ها مرتب شده ورودی هم قرار می گیرند. در این قسمت کاشی ها در درجات مختلف جدا می شوند.و سپس انتقال کاشی های جدا شده برای کارتن شدن

خصوصیات سرامیک خوب

در ادامه ی این مطلب انواع درجه بندی های کاشی و سرامیکها را با هم بررسی می کنیم و روش مناسب برای فهمیدن درجه بندی سرامیک و کاشی از روی ظاهر را به شما آموزش می دهیم.

کاشی و سرامیک درجه یک

به کاشی و سرامیک هایی می گویند که کاملا سالم باشند و هیچ گونه نقصی در سطح لعابدار و کناره آنها وجود نداشته باشد.

کاشی درجه دو

سرامیک و کاشی هایی هستند که از نظر دید ظاهری یکی از معایب زیر را داشته باشند:در فاصله دو سانتیمتری تمامی کناره های سطح لعابدار آنها بیش از یک یا دو خال، به قطر حداکثر نیم میلیمتر وجود نداشته باشد.در تمامی کناره های سطح لعابدارشان فقط یک لکه لعاب نگرفتگی، حداکثر به ابعاد 3*2 میلیمتر وجود داشته باشد.

کاشی درجه سه

کاشیهایی هستند که از نظر ظاهری در سطح لعابدارشان فقط یک خال، به قطر حداکثر 3 میلیمتر وجود داشته باشد.

کاشی درجه چهار

کاشی و سرامیک های درجه 4 دارای خصوصیت های زیر هستند:

  • کاشیهایی که در سطح لعابدارشان فقط 2 یا 3 خال به قطر حداکثر نیم میلیمتر داشته باشد.
  • کاشیهایی که در یکی از 4 لبه شان تنها یک لعاب نگرفتگی، حداکثر به ابعاد 10*3 میلیمتر داشته باشند.کاشیهایی که در کناره سطح لعابدارشان فقط دو لعاب نگرفتگی، حداکثر به ابعاد 5*2 میلیمتر داشته باشند.
  • کاشیهایی که در یکی از چهار گوشه شان تنها یک لب پریدگی، حداکثر به ابعاد 5*3 میلیمتر داشته باشند.
  • کاشیهایی که در یکی از گوشه هایشان تنها یک لب پریدگی، حداکثر به ابعاد 2*2 و در سطح لعابشان یک خال، حداکثر به قطر نیم میلیمتر داشته باشند.

کارتن کاشیهای درجه 4 معمولا سفید هست و روی کارتن سفید نوشته شده که این کالا مشمول قانون 25 استاندارد ایران نمی باشد. کیفیت درجه 4 معمولا شانسی هم هست. شاید 5 کامیون بار درجه 4 رضایت بخش باشه ولی ماشین ششم کاشی ضایعات و سرامیک غیر قابل مصرف باشد

درجه بندی کاشی صادراتی

کاشیهای صادراتی، مخلوطی است از کاشیهای درجه یک و درجه دو.مدتی است برای توجیه پایین بودن قیمت کالا باب شده که معمولا تولید کننده درجات 1 و 2 و 3 را در گرید B بسته بندی می کند. البته در کارخانجات مختلف گرید بندی فرق می کند. مثلا یکی بهترین محصولش گرید A و یک کارخانه هم بهترین محصولش گرید C هست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>