اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

مرحله پخت کاشی و سرامیک شامل کلیه مراحل خشک کردن و پخت، اعم از پخت بدنه و پخت لعاب می‌باشد. لازم به ذکر است که در مراحل مختلف این بخش، عملیات مونتاژ و پرداخت نیز انجام می‌گیرد، در صنایع تولید کاشی، با توجه به نوع محصول تولیدی و نوع تکنولوژی بکار گرفته شده، فرآیند تک پخت، دو پخت و سه پخت مورد استفاده قرار می گیرد.

در مرحله اول بدنه پخته می شود و بعد از لعاب زنی پخت دوم بر روی آن صورت می گیرد و بعد وارد مرحله سوم پخت می شود که در این قسمت به جهت ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر با استفاده از نقوش بر روی کاشی به صورت چاپ وارد مرحله سوم پخت می شود. به عبارت دیگر طرح هایی که بر روی کاشی به منظور تولید تک گل نقش زده می شود برای تثبیت طرح و مقاوم سازی آن را در کوره مجددا پخت می کنند، پخت سوم نامیده می شود و حاصل آن کاشی دکوری است.

کاشی سرامیکی در ایران سابقه چندانی ندارد اما بارشد تکنولوژی میزان تولید و مصرف کاشی های دکوری و به اصطلاح پخت سوم افزایش یافته است. اگر سری به بازار کاشی و سرامیک بزنید و در و کاشی های حاشیه و تک گل ها با طرح های متنوع موجود در بازار را مشاهده نمایید قطعاً متوجه می شوید این تعداد چاپ را در کارخانه کاشی و سرامیک نمی توان انجام داد.

به همین دلیل کارخانه های تولیدی کاشی و سرامیک پس از تولید، کاشی و سرامیک را برای ایجاد دکور به کارخانه های پخت سوم انتقال می دهند. برای تزیین کاشی و برجسته کردن آن از موادی هم چون وتروزا استفاده می کنند که به وسیله روش های معمولی چون چاپ سیلک اسکرین و به صورت چند باره چاپ می خورد. رنگدانه های مصرفی نیز همان رنگدانه های مورد مصرف در صنعت کاشی و سرامیک و بعضا با دمای پخت پایین تر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>