اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

به سرامیک هایی که در صنایع نظامی استفاده می شوند سرامیک تکنیکی می گویند و کاربرد های زیادی از این سرامیک ها در صنایع نظامی می شود، ولی مهم ترین مورد مصرف این سرامیک ها برای سامانه های زرهی در صنایع نظامی - دفاعی است. خواص منحصر به فرد این سرامیک ها باعث می شود که وسایل بسیار مفیدی برای تجهیزات دفاعی باشند، این خصوصیات عبارتند از:

  • داشتن وزن پایین
  • تحمل دماهای بسیار بالا
  • اصطکاک پایین و مقاومت بالا در برابر سایش، خوردگی و سختی
  • قدرت مقاومت بالا در برابر ضربه در مقیاس بالستیک

از طرف بعضی از مواد سرامیکی برای فعالیت های نظامی و تجهیزات و کاربرد های زرهی بسیار منایب هستند که این مواد عبارتند از: " کاربید سیلیسیم، کاربید بور، آلومینا و همچنین تعدادی از کامپوزیت های سرامیکی" در بین موادی که گفتیم آلومینا یکی از پرکاربردترین این مواد است و برای ساخت جلیقه محافظ از آن استفاده می شود.

دلیل استفاده از این مواد این است که الومینا علاوه بر این که قدرت سختی و مقاومت بالایی در برابر حرارت و ضربه دارد، از طرفی این سرامیک دارای خواص لاستیکی مانند است و خارج از همه این موارد آلومینا به لحاظ تجاری خیلی راحت به دست می آید و در دسترس است.در ادامه تجهیزاتی که با استفاده از سرامیک ساخته می شود و در صنایع نظامی کابرد دارد را برای شما معرفی می کنیم.

جلیقه ضد گلوله، جلیقه محافظ

یکی از استفاده های مفید از سرامیک در صنایع نظامی استفاده از این مواد برای جلیقه های محافظ است، این جلیقه سرعت گلوله را کاهش می دهند و در پایان گلوله تکه تکه کند و به این صورت از آسیب خوردن فردی که جلیقه را پوشیده است جلوگیری کند. جلیقه هایی که تا الان ساخته شده است از سینه، کمر و پهلوها در برابر گلوله محافظت می کند. جلیقه های نجاتی که در حال توسعه و پیشرفت هستند قصد دارند که فسمت هایی ماننذ لگن، پاها و بازو ها را پوشش دهند.

استفاده از سرامیک در زره خودرو ها

از سرامیک می توان درون پنل های خودرو های جنگی نظامی و برج های متحرک و کشتی های جنگی، هواپیماها و هلیکوپتر ها استفاده کرد و عملکردی تقریبا مشابه با جلیقه ضد گلوله، ولی در مقیاس های بالاتری داشت. از زره های سرامیکی برای درب های انبارهایی که باید امنیت بالایی داشته باشند، درب های پارکینگ های مهم، سپر های محافظ سیستم دوربین مداربسته و سایر موارد مشابه استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>