اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در صنایع ساختمانی مصالح فلزی گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام مدل و کاربرد خاص خود را دارند.

ساخت_محصول

از این بین پروفیل (Profile) یکی از متنوع ترین قطعات فلزی است و در دو نوع صنعتی و ساختمانی در بازار موجود است.

نوع ساختمانی آن دسته از قطعات فلزی هستند که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند اما مدل های صنعتی در صنایع دیگر مثل صنایع نظامی و خودروسازی کاربرد دارند.

نام این محصول به معنای ثابت بودن یا ثابت ماندن است. این محصولات وابسته به استحکام و جنس در دو مدل توپر و تو خالی در بازار موجود و دارای اشکال مختلفی هستند به عنوان مثال به صورت مربع- مستطیل که اصولا برای مصارفی چون راه پله، نرده کشی، درب و پنجره و… مناسب هستند.

پروفیل قوطی در خودروسازی، پایه میز و…. پروفیل زد در سوله و سقف مکان های بزرگ و پروفیل نبشی نیز در ساخت چهارچوب های بزرگ و قالب فلزی کاربرد دارد.

این محصولات از نظر شکل و ابعاد به دو دسته بندی کلی تقسیم می شوند که به شرح زیر است:

  • نوع باز مثل میلگرد، نبشی، تیرآهن، تسمه و…
  • نوع بسته مثل لوله، قوطی و…

تهیه نوع ساختمانی محصول نامبرده به دانش فنی، تجربه و مهارت نیاز دارد از این رو انتخاب مرکز تولید و ارائه کننده آن حائز اهمیت است.

نوع ساختمانی این محصول بسیار متنوع و در انواع نورد گرم شمش فولاد، نورد سرد و مرکب موجود است. مدل نورد سرد تنها در مصارف سبک ساختمانی مانند ناودانی، سقف کاذب و… کاربرد دارد.

چه مراحلی برای ساخت محصول طی می شود؟
در ابتدا مواد اولیه این محصول از ژاپن و کشورهای اروپایی تهیه می شد. اما امروزه فولاد مبارکه در این حوزه پیشتاز است و بخش عمده ای از تهیه مواد اولیه را بر عهده گرفته است.

وزن ورق فولادی بعد از انتقال به کارخانه بررسی و با توجه به ابعاد و مشخصات انبار خواهد شد.

با توجه به گوناگونی اشکال این محصولات، برش آن ها به کمک دستگاه های برش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود که نیازمند صرف زمان و دقت است.

در نهایت نوارهای تولید شده بسته بندی و به خطوط تولید منتقل می شوند.

روش تولید با توجه به امکانات و ماشین آلات، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم خواهد بود. اصولاً محصولات نوع باز به روش مستقیم تولید می شوند. در حین تولید از ترکیبات شیمیایی خاصی استفاده می شود.

کیفیت محصولات، وزن، نوع و… از فاکتورهای دخیل در قیمت گذاری هستند.

توصیه می شود این محصول را تنها از مراکز معتبر تهیه نمایید چون در صورت وجود ناخالصی و استفاده از ترکیبات شیمیایی نامناسب، کیفیت محصول چندان جالب نیست و این امر در ظاهر کار مشخص نخواهد بود.

راهنمای کامل خرید محصول:
هنگام خرید قوطی پروفیل باید به نوع مصرف خود و اینکه از محصول در چه فضایی استفاده خواهد شد، دقت داشت در واقع نوع و محل مصرف یکی از فاکتورهای انتخاب است.

دلیل تفاوت قیمت این محصولات در کیفیت آن ها خلاصه می شود. هر چه در مراحل تولید و بسته بندی محصول دقت بیشتری صورت گیرد به تبع قیمت آن نیز افزایش می باید.

ورق مصرفی باید حاوی ترکیبات شیمیایی خاصی باشد تا مشکلی برای مصرف کننده رخ ندهد. نکته دوم که هنگام خرید باید رعایت شود توجه به وزن پروفیل است.

کاربرد این محصولات چیست؟
همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، این محصولات در مصارف صنعتی و ساختمانی کاربرد دارند.

مدل های مربع و مستطیل با اندازه بزرگ به ستونی معروف هستند و در ستون بندی و اسکلت فلزی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

مدل قوطی مربع و مستطیل در خودروسازی کاربرد دارند.مدل زد نوع دیگری از این محصولات است و اصولاً در پوشش سوله، سقف سالن های بزرگ مثل ورزشگاه، انبار، پارکینگ و… استفاده می شود.

تفاوت درب و پنجره آهنی با محصولات آلومینیومی چیست؟
پروفیل آلومینیوم یکی از پرکاربردترین محصولات، از جنس آلومینیوم است که در دو نوع ساختمانی و صنعتی به عنوان درب و پنجره و یا قطعات صنعتی استفاده می شود.

مهم ترین تفاوت آن با نوع آهنی در میزان ذخیره سازی انرژی آن ها است.

میزان ذخیره سازی انرژی و صرفه جویی در مصرف، فاکتور کلیدی برای تمایز این دو مورد است و می توان از محصولات آلومینیومی در عوض محصولات آهنی استفاده کرد.

نوع ساختمانی این محصول در ایران در اشکال z,u و I تولید می شود که هر کدام دارای قیمت متفاوتی هستند استاندارد طول محصول در کشورها متفاوت است اما به صورت معمول بین 6، 12 تا 14 متر تولید می شود.

قیمت پروفیل Z نیز به نوع آن بستگی دارد. کارخانه پروفیل ساوه و نیکان جزء بزرگ ترین تولیدکنندگان در این حوزه هستند و محصولاتی چون پروفیل صنعتی، ساختمانی، لوله های آب رسانی و… از تولیدات این کارخانه ها هستند.

از موارد پر کاربرد این محصول ساخت درب و پنجره، ساخت اسکلت های فلزی و ستون بندی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>