اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

در رأس چارت مدیریتی صنعت سرامیک ابتدا سهامداران قرار دارند که به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

سهامی خاص

یعنی این که یک نفر یا چند نفر مستقل از دولت سرمایه تأسیس و راه اندازی یک تولیدی سرامیک را تامین کرده اند و تمام سود حاصله به خودشان خواهد رسید که البته به یاد داشته باشید که مالیات از این سود کم می شود.

سهامی عام

در این نوع یک ارگان دولتی مانند بنیاد جانبازان، تامین اجتماعی و... یک واحد تولیدی تأسیس کرده و سود به دست آمده را به عنوان حقوق زیر مجموعه های خود پرداخت می کنند و صد البته سهم خود ارگان به عنوان سرمایه گذار محفوظ است.

سهامی عام-خاص

در این نمونه سرمایه گذاری عده ای سرمایه دار با همکاری دولت یک واحد تولیدی تأسیس می کنند و سود حاصل از آن را بین سهامداران و ارگان دولتی که شریک به حساب می آید تقسیم می کنند.

با توجه به حرف هایی که زدیم چارت مدیریتی به ترتیب به صورت زیر می باشد:

رئیس هیئت مدیره

این شخص در شرکت ها سهامی خاص کسی است که بیشترین سرمایه را دارد. در شرکت های سهامی عام یک فرد کارآزموده و معتمد که تجربه کارکرد در این صنعت را دارد و در صنایع عام-خاص نیز باز هم یکی از سهام داران به عنوان رئیس هیئت مدیره گماشته می شود. البته رئیس هیئت مدیره می تواند شخصی با تجربه و سابقه بالا در عرصه مدیریت صنعت کاشی و سرامیک باشد که به این کار گماشته شده است.

مدیرعامل

در شرکت های سهامی خاص یکی از سهامدان اصلی که تجربه کاری دارد، در شرکت های عام یک فرد برگزیده با تجربه و معتمد و در صنایع عام-خاص نیز یکی از سهامداران اصلی به عنوان مدیر عامل شناخته می شود.

مدیر کارخانه

این فرد معمولا سهامدار نیست و به واسطه علم و تجربه در این سمت قرار گرفته است. مدیر کارخانه مسئول سرپرستی تمامی نیروهای درون کارخانه و مسئول سود و زیانهای تولید می باشد، او باید گزارش کار روزانه تمامی قسمتهای داخلی کارخانه را روزانه چک کرده و در اختیار مدیر عامل قرار دهد. اگر یک کارخانه دارای سود دهی خوبی باشد پس مدیر کارخانه خوبی دارد. در ضمن باید این موضوع را بدانید که شخص مدیر کارخانه فقط مسئول اتفاقات و موارد مربوط به داخل کارخانه است.

سایر مدیریتها

مدیران تولید، فنی، کنترل کیفی، آزمایشگاه، برنامه ریزی و... جزء این دسته هستند و به عنوان اعضای هماهنگ کننده شناخته می شوند. همچنین این مدیران باید روی کار نیروهای زیر دست خود نظارت داشته باشند و آموزش های لازم را به آن ها بدهند.

سرپرست سنگ شکن

سنگ شکن یکی از مهم ترین قسمت های هر کارخانه است که وظیفه تولید مواد اولیه مورد نیاز کارخانه را بر عهده دارد و به همین دلیل دارای اهمیت بسیار بالایی است. وظایف این شخص عبارتند از نوشتن شرح وظایف قسمت های زیر مجموعه برای نیرو ها، دپو کردن خاک ورودی به صورت تپه با استفاده از لودر و بیل مکانیکی، تامین خاک سیلوهای قبل از پرس و نوشتن گزارش کار نیرو ها و تحویل این موارد به مدیر بالا دست خود که مدیر تولید است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>