اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاشی و سرامیک

لعاب چیست؟

لعاب یک پوشش مانند شیشه است که روی سطح بدنه کاشی و سرامیک قرار می گیرد، لعاب از ماده خشک اولیه ای تشکیل می شود که بعد از آسیاب شدن با آب به صورت خمیری رقیق یا دوغاب در می آیند و با روش های مختلف روی بدنه سرامیک و کاشی قرار می گیرند و تا دمای معین در کوره حرارت می بینند.

همین موضوع باعث می شود که محصول مورد نظر شما زیبایی و درخشندگی بیشتری داشته باشد و از طرفی استحکام آن نیز بیشتر خواهد بود.نوع رنگ لعاب به فرمول و مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد و به همین صورت شما می توانید با تغییر ترکیبات تشکیل دهنده لعاب رنگ ها و نمونه های جدید از لعاب را ابداع کنید.

لعاب در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

استفاده از لعاب و لعاب کاری در صنعت کاشی و سرامیک یکی از مواردی است که هم شما و هم ما به خوبی از آن با خبر هستیم. در صنعت کاشی و سرامیک انواع لعاب بر اساس مقدار لعابی که روی محصول اعمال می شود مشخص می شود و به صورت زیر می باشد:

  • کاشی های دو پخت
  • کاشی دیواری تک پخت
  • کف تک پخت
  • کاشی پرسلان

صنایع کاشی و سرامیک پرسلان چیست؟

لعاب های مورد استفاده در صنعت پرسلان یا همان چینی آلان به شکلی طراحی می شوند که تحمل حرارتی بالایی نداشته باشند، به همین دلیل این لعاب ها بیشتر از ترکیباتی مانند سیلیکات زیرکونیوم، تالک، فلداسپات های پتاسیک و آلومنیوم استفاده می شود. البته مواردی که گفته به همراه با دس های دانه ریز کروی مورد استفاده قرار می گیرند.انواع محصولات چینی که با لعاب پوشش داده می شوند عبارتند از:

چینی های سخت و نرم که در آن ها از لعاب های خام استفاده می شود و به آن ها چینی بهداشتی می گویند. لعاب های بدون سرب و غیر فریتی، چینی ظروف و لعاب ها نمکی از این دسته هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>