اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

زمانیکه کاشی های خانه به خصوص در حمام و دستشویی قدیمی می شوند و دوست داریم کاشی های جدیدی به جای آنها داشته باشیم، یکی از پیشنهاداتی که به ما می شود چسباندن سرامیک روی سرامیک است. در وهله اول این پیشنهاد بسیار وسوسه انگیز است و دوست داریم با این کار به راحتی خانه خود را نونوار کنیم. اما شاید با شناخت معایب چسباندن سرامیک روی سرامیک از این کار صرف نظر کنید!!!

آیا چسباندن سرامیک روی سرامیک به نفع من است؟

در ظاهر امر، این کار از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است، زیرا شما نیاز به نیروی کار و تجهیزات برای کندن سرامیک های قبلی ندارید. از طرفی به سرعت و در زمان کوتاهی انجام می شود و دردسرهای چند روز تعمیر کاری را هم ندارد. اما در ادامه برای شما خواهیم گفت چرا حتی الامکان نباید این کار را انجام دهید.

معایب چسباندن سرامیک بر روی سرامیک های قبلی

با اینکه نصب سرامیک بر روی سرامیک می تواند بسیار ساده و مقرون به صرف باشد، اما از نظر فنی معایبی دارد که در آینده ای نه چندان دور بعد از نصب سرامیک روی سرامیک شما را دچار مشکل خواهد کرد. این معایب عبارتند از:

نصب سرامیک روی سرامیک باعث ایجاد ارتفاع بیشتر می شود؛ در نتیجه اگر در حمام و دستشویی به کار روند، ممکن است درب ها باز و بسته نشوند. در آشپزخانه نیز ممکن است در باز و بسته شدن درب کابینت ها اختلال ایجاد کند. به علاوه این ارتفاع یک حالت پله ایجاد می کند که می تواند باعث زمین خوردن افراد خانواده شود.

طبق مورد قبلی شما قبل از نصب کاشی روی کاشی باید ارتفاعی که قرار است ایجاد کنید را محاسبه کرده و به همان اندازه درب ها را برش داده و کوتاه کنید. این کار هم هزینه بر است و هم زیبایی درب ها را از بین برده و ظاهر خوبی ندارد.در صورتیکه بخواهید سرامیک روی سرامیک بچسبانید، باید اول مطمئن شوید که سطح موردنظر کاملا تراز است. اگر سطح شما ناهموار باشد، سطح جدید نیز ناهموار خواهد شد. به علاوه این حالت باعث می شود سرامیک های جدید به خوبی روی سرامیک های قدیمی قرار نگیرند.

مشکل اساسی دیگر که در بند قبلی نیز اشاره کردیم احتمال عدم نصب کامل سرامیک های جدید روی سرامیک های قبلی است. اگر این اتفاق بیفتد کمی بعد از نصب سرامیک های جدید احتمال رفتن آب زیر درزهای بین سرامیک های قدیمی و جدید وجود دارد. این جریان آب، علاوه بر احتمال بلند کردن برخی سرامیک ها می تواند باعث ایجاد کپک و فاسد شدن سرامیک های جدید از زیر کار شود. معمولا نشانه این حالت تغییر رنگ دوغاب استفاده شده است.

این روش تنها برای سطوحی کاربرد دارد که همه کاشی ها سالم و بدون ترک خوردگی، خورد شدن و بلند شدن باشند. اگر برخی از کاشی ها خراب شده باشد، نمی توان بعضی از آنها را جدا کرد و برخی را باقی گذاشت. زیرا یک ناهمواری وسیع ایجاد می شود که از نظر ظاهری نیز بد جلوه می کند. بنابراین قبل از این کار باید سطح بررسی شود و اگر مشکلات گفته شده را داشت، ناچارا باید همه کاشی ها بلند شده و کاشی های جدید نصب شوند.

با توجه به مسائل و معایب چسباندن سرامیک روی سرامیک باید توجه داشته باشید که حتی در صورتیکه بخواهید این کار را انجام دهید باید شرایط را بسنجید. زیرا در برخی شرایط مانند خرابی سرامیک های قبلی این کار امکان پذیر نخواهد بود و یک هزینه اضافی است که در آینده ای نه چندان دور باید هر دو لایه را جدا کرده و دوباره سرامیک جدید قرار دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>