اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

کالیبراسیون پروسه ای است که تولیدکنندگان برای مرتب سازی و بسته بندی دقیق کاشی و سرامیک از آن استفاده می کنند. در طول پروسه تولید، سرامیک های خام با استفاده از دستگاه پرس به اندازه های تقریبا مشابه در می آیند. با این حال، پختن کاشی و سرامیک در کوره باعث انقباض و جمع شدن محصول می شود.

میزان انقباض در هر کدام از کاشی ها متفاوت است و در نتیجه، اندازه نهایی هر کاشی و سرامیک پس از پخته شدن نیز متفاوت خواهد بود. از اینرو تولیدکنندگان با بهره وری از پروسه کالیبراسیون، محصولات نهایی را به گونه ای در بسته بندی های مخصوص قرار می دهند که از لحاظ ابعاد و اندازه مشابه و همسان باشند. در اینصورت، کاشی ها به دو تا چهار دسته مشخص تقسیم می شوند.

بر اساس قوانین مربوط به بسته بندی کاشی و سرامیک، محصولات هر بسته نباید بیش از +/-0.5%، و حداکثر +/-2 mm، در اندازه متفاوت باشند.به طور کلی، سرامیک کالیبره در ابتدا برش زده و سپس در کوره پخته می شود. یکی از مسائل سرامیک های کالیبره آن است که میزان انقباض هر سرامیک در زمان پخته شدن متفاوت بوده و سرامیک هایی با اندازه های مختلف تولید می شود.

توجه داشته باشید که این تفاوت در اندازه بسیار ناچیز است؛ با این حال، از آنجایی که هیچ مرحله ای برای تراشیدن سرامیک های پخته شده در نظر گرفته نشده است، بهترین راه برای رفع این عیب تعبیه بندهای پهن تر در هنگام نصب سرامیک ها خواهد بود. در اینصورت، بندهای پهن تر ظاهری یکنواخت به سطح می دهند.

یکی از مشکلات احتمالی در حین نصب سرامیک های کالیبره، لیپاژ سرامیک هاست؛ به عبارت دیگر، هرگونه ناهمواری سطح در زمان نصب سنگ یا کاشی که از یکپارچگی و یکنواختی سطح جلوگیری می کند. لیپاژ یکی از مشکلات معمول در زمان نصب کاشی و سرامیک است و تحت تأثیر عواملی چون ضخامت متفاوت کاشی ها، اندازه فاصله یا بند، نحوه آماده سازی سطح زیرین و همچنین هرگونه تاب موجود بر سطح کاشی و سرامیک قرار می گیرد. احتمال مشاهده تاب بر سطح محصولات ساختمانی پخته بیشتر است که به نحوه پردازش و پروسه تولید این محصولات برمی گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>