اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

چیدمان سرامیک بدون بند نوعی تکنیک زیبا و باب روز در ساختمان سازی است که به شما اجازه می دهد به بهترین شکل، شکاف میان سرامیک ها را پنهان کنید.

مفهوم سرامیک بدون بند

منظور از سرامیک بدون بند، حذف کامل بندها نیست. در اینصورت، با کمک تکنیک یکسوسازی یا همان پیرایش دقیق لبه، سرامیک ها به گونه ای برش می خورند که امکان اتصال بدون بند آنها وجود داشته باشد. اما در عمل، استفاده از سرامیک های بدون بند توصیه نمی شود و بهتر است حداقل فاصله ای 1.5 تا 2 میلیمتری میان سرامیک ها تعبیه شود. بنابراین، سرامیک بدون بند نام متعارفی است که برای حداقل فاصله و بند میان سرامیک ها درنظر گرفته می شود، نه حذف کامل بندها.

معایب نصب سرامیک بدون بند

استفاده از سرامیک های بدون بند، ظاهری یکپارچه و ایده آل به محیط خواهد داد؛ با این حال، اینگونه از سرامیک ها دارای معایب خاص خود هستند. در ادامه به برخی از این معایب اشاره خواهیم کرد:

محدودیت های دما و مکان نصب: کاشی های سرامیکی تحت تأثیر انبساط حرارتی قرار می گیرند؛ به عبارت دیگر، افزایش یا کاهش دمای محیط موجب بروز برخی تغییرات در آنها می شود. ضریب انبساط حرارتی چسب کاشی و پایه اتصال سرامیک (برای مثال، بتن) متفاوت است. از اینرو، تغییر دمای محیط می تواند به سطح سرامیکی فشار وارد کرده و موجب ترک خوردگی یا جداشدن کاشی ها از سطح شود.

بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکلات در سطوح سرامیکی، استفاده از بند و شکاف است زیرا در اینصورت، این شکاف های کوچک موقعیت بهتری برای انبساط و انقباض مصالح مهیا می کنند. از آنجایی که سرامیک های بدون بند از این مزیت بی بهره اند، می توان کاشی کاری بدون بند را یکی از قصور ساختمان سازی در نظر گرفت.

با درنظر گرفتن محدودیت های حرارتی این تکنیک، سرامیک های بدون بند را تنها می توان در اتاق هایی استفاده کرد که دمای ثابت دارند. در زمان تعبیه کف های گرمایشی باید حداقل فاصله 0.5 تا 1.5 میلی متر برای سرامیک ها درنظر گرفته شود.

تعمیرات و اصلاحات نقطه ای: از سوی دیگر، ضربه های مکانیکی وارده به سطح تنها به برخی از قسمت ها آسیب رسانده و نیازمند اصلاحات دقیق و نقطه ای خواهند بود. استفاده از سرامیک های بدون بند از برداشتن و تعویض ایمن تنها یک سرامیک جلوگیری می کند و احتمال آسیب به سرامیک های همسایه افزایش می یابد. وجود بندهای 1.5 تا 2 میلیمتری برای تعویض ایمن سرامیک ها بدون آسیب رساندن به کاشی های دیگر ضروری است.

زیرساخت ناهموار: در کاشی کاری سنتی، نقوص و ناهمواری های سطح با کمک بندها پوشانده می شوند. با این حال، به منظور تعبیه سرامیک های بدون بند و رسیدن به سطحی یکپارچه و چشم نواز، باید زیربنای کار کاملا صاف و هموار باشد.

توجه داشته باشید که در تولید کاشی ها و سرامیک های پرسلان، سطح محصول کاملا تخت و هموار نیست و بهترین راه برای مخفی کردن این نقص استفاده از بند و شکاف است. بنابراین، اندازه گیری دقیق و وجود حداقل بند برای نصب سرامیک های بدون بند بسیار ضروری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>