اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

در تولید کاشی و سرامیک ابتدا باید مواد اولیه را آماده سازی کرد که این بخش با توجه به پیشرفت های تکنولوژی و نوع شکل دادن به محصول می تواند متفاوت باشد، اما در هر حالت باید سنگ ها توسط سنگ شکن یا خرد کننده فکی، چکشی، دواری و غلطکی، خرد شوند و به صورت خشک در دستگاه آسیاب ریخته شده تا پودر شوند سپس با مقداری آب و موادهای روان کننده پودر را به صورت دوغاب در آورد و کاملا مخلوط کرد بعد از این مرحله دوغاب به وسیله خشک کن های پاششی به پودر تبدیل می شود.

پس از تمام شدن این مراحل در فرایند تولید به سراغ مرحله شکل دهی می روند، در این مرحله پودری که تولید شده را به وسیله فشار روی بدنه کاشی پرس می کنند که در اصطلاح به آن تولید بیسکویت می گویند، در مواقعی که آب موجود در گرانول از 4% بیشتر باشد از پرس نیمه خشک یا پرس پودر استفاده می شود و اگر کمتر از 4% باشد پرس خشک به کار می رود، روش پرس پودر بیشتر برای شکل های ساده مورد استفاده است.

پخت مرحله بعدی ساخت است این بخش شامل تمام مراحل خشک و پخت است اعم از بدنه و لعاب، در این مرحله عملیات مونتاژ و پرداخت کاشی نیز انجام می شود. عملیات پخت با توجه به بیسکویت و نوع کاشی ممکن است یک پخت، دو پخت و سه پخت شود که ابتدا باید بدنه را پخت و بعد از لعاب زنی پخت دوم را انجام داد، نکته بعدی که در عملیات پخت حائز اهمیت می باشد درجه حرارت است.

لعاب یک لایه شیشه ای نازک است که به بدنه ی کاشی متصل می شود و آن را پوشش می دهد، لعاب در دو نوع لعاب خام و لعاب فریت شده موجود می باشند، برای تولید کاشی کف به دلیل مقاومت بالا باید از لعاب خام استفاده شود اما در کاشی های دیواری می توان از لعاب هایی با مقاومت کمتر یعنی فریت شده استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>