اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

از جله سنگ هایی که در ساختمان های مختلف استفاده می شوند می توان به مرمر، تراورترن، سنگ آهن، لوح، ماسه سنگ و... اشاره کرد. انواع سرامیک های استفاده شده را می توان به دو بخش عمده سرامیک لعابدار و بدون لعاب اشاره کرد.به دلیل شباهت هایی که به خصوص در ظاهر سنگ و سرامیک وجود دارد اطلاع از تفاوت های آن ها ضروری به نظر می رسد. با دانستن ویژگی های هر کدام از آن ها می توان به تفاوت های آن ها پی برد.

سرامیک و سنگ را می توان از گزینه های مشترک برای کف و سطح دانست که علاوه بر داشتن مقاومت بالا بسیار محکم در برابر نفوذ آب خواهند بود از این رو در ساختمان ها می توان از آن ها برای نما، کف و دیگر سطوح برای مدت طولانی استفاده نمود. بارزترین تفاوت میان سنگ و سرامیک های لعاب دار این است که لعاب اجرا شده روی سرامیک آن را در برابر لک و ضربه مقاوم می کند.

بررسی ویژگی ها و تفاوت سنگ و سرامیک

سنگ ها دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام دارای شکل ها و ویژگی های ظاهری متفاوتی هستند. در میان سنگ ها فقط سنگ هایی که در یک معدن استخراج می شوند دارای شکلی شبیه به هم می باشند. سنگ های از هر نوعی که باشند علی رغم اینکه دارای مقاومت بالا و استحکام زیادی هستند ممکن است سطح آن ها دارای ترک های ریزی باشند. این ترک ها باعث نفوذ مواد درون آن ها خواهند شد.

سرامیک های لعاب دار به دلیل لعابی شدن دارای سطحی نفوذ ناپذیر هستند و از یکنواختی خاصی برخوردارند. انواع سرامیک را می توان در رنگ ها و طرح های تفاوت به تولید انبوده رساند. سرامیک هایی که بدون لعاب می باشند به درزبند نیاز دارند و باید لایه ای سیلر روی آن پیاده شود. سنگ های طبیعی نیز برای استفاده در ساختمان ها درزبند نیاز دارند.

برخی از سنگ های طبیعی که دارای تخلخل کمتری دارند به یک لایه محافظ نیاز دارند. سرامیک های لعاب دار قابلیت نفوذ آب را ندارند اما در بند کشی بین سرامیک ها باید از مواد مرغوبی استفاده کرد که اجازه ورود آب به بین سرامیک ها را ندهد.تمیز کننده های اسیدی برای تمیز کردن انواع سنگ ها مناسب نمی باشند زیرا سنگ ها در برابر اسید ها آسیب پذیر می باشند. استفاده از موادی مانند سیلر روی سنگ و سرامیک باعث خواهد شد که در برابر برخی از مواد اسیدی مانند سرکه مقاوم شوند.

دوام سنگ های طبیعی بستگی به نوع آن خواهد داشت و در هر مورد متفاوت خواهد بود. ایراد سنگ طبیعی می تواند ترک خوردگی گوشه ها و آسیب پذیری بالای آن باشد. سرامیک هایی که در دماهای بالاتر پخته می شوند دارای استحکام ومقاومت بالایی می باشند. هر چه دما بالاتر باشد مقدار استحکام سرمیک نیز بیشتر خواهد بود.هزینه سنگ های طبیعی بسیار بالاتر از سرامیک است. استفاده از سنگ های طبیعی به دلیل زیبایی برای کسانی که به جنبه زیبایی و طبیعی کار فکر می کنند ونگرن قیمت آن نیستند مناسب تر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>