اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

یکی از مهم ترین بخش های هر ساختمانی نمای ساختمان است. در واقع نمای ساختمان را می توان معرف زیبایی و کلاس هر ساختمانی دانست. نمای ساختمان ها را می توان بر اساس نوع آن ها در نظر گرفت. هر ساختمان با توجه به اینکه از چه مصالحی در آن استفاده شده است و در چه موقعیت جغرافیایی ساخته شده است می تواند از مصالح متفاوتی برای نما استفاده شود.

سنگ و سرامیک از گزینه های متداول برای ایجاد نما می باشند. هر کدام از این دو گزینه دارای ویژگی هایی می باشند که می توان هر کدام از آن ها را با توجه به انتظاری که از یک نمای سنگ یا سرامیک داشت انتخاب نمود.

ویژگی های نمای سرامیک

استفاده از سرامیک در نمای ساختمانی یکی از بهترین و متداول ترین گزینه های است که امروزه در نمای ساختمان ها استفاده می شود. سرامیک ها به دلیل مزایایی که نسبت به دیگر مصالح برای نما دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته و استفاده می شوند. سرامیک ها را می توان در دو نوع سرامیک لعابی و سرامیک غیر لعابی در بازار یافت. سرامیک های لعابی به دلیل لایه ای لعابی دارای مقاونت بیشتری در برابر لک و دیگر موارد مانند نفوذ می باشند.

سرامیک های لعابی دارای سطحی شفاف و براق می باشند و سطح متخلل آن ها پوشانده شده است. سرامیک های غیر لعابی را نیز باید با استفاده از یک لایه مشخص درز بندی کرد تا در برابر نفوذ آب مقاوم شود. تخلخل این نوع از سرامیک ها بسیار بیشتر از حالت لعابی است.سرامیک های نما نسبت به سنگ های طبیعی که برای نما مورد استفاده قرار می گیرند، دارای قیمت کمتری می باشند و به همین دلیل به صرفه تر می باشند. هم چنین سرامیک دارای طرح و نقش های بسیار متفاوتی می باشند و افراد با هر نوع سلیقه ای می توانند نسبت به خرید آن ها اقدام نمایند.

ویژگی های سنگ برای نما

سنگ های نما با اینکه جلوه بسیار طبیعی دارند و بسیار مقاوم می باشند اما در هنگام نصب یکدست درآمدن آن ها کار سختی می باشند. به دلیل تخلل بالا و وجود شکاف های ریز در سنگ نیز ممکن است نتوانند به شکل مناسبی در برابر آب مقاومت نشان دهند.استفاده از سنگ های طبیعی به دلیل نقش و رنگ های طبیعی که دارند به ساختمان نمایی بسیار زیبا خواهند بخشید و باعث خواهند شد که با گذشت زمان این زیبایی دو چندان شود.

سنگ های طبیعی علاوه بر استحکام بالا دارای قیمت بالاتری نسبت به کاشی و سرامیک می باشند. اگر تخلل سنگ ها با روکش مناسب از بین نرود در فصل های سرد سال به دلیل یخ زدگی در شکاف ها باعث ترکیدن سنگ و آسیب آن خواهد شد. سنگ ها دارای دو نوع طبیعی و مصنوعی می باشند. سنگ های طبیعی دارای محدودیت در طرح و رنگ می باشند در صورتی که سنگ های مصنوعی را می توان با تنوعی از رنگ و طرح مشاهده کرد. در نهایت سلیقه و نیاز افراد می تواند گزینه مناسب برای نمای ساختمان را مشخص کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>