اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

سرامیک یکی از رایج ترین روش ها برای پوشش نهایی کف است، انجام این کار باید توسط افراد ماهر و خبره ای صورت پذیرد، تنوع بالایی که در تولید این مصالح می باشد سبب شده پیچیدگی هایی در حین کار به وجود بیاورد، به طور کلی قبل از نصب سرامیک باید از زیر ساز سیمان یا موادی شبیه به آن برای زیرسازی استفاده شود، لایه های سیمانی که مورد استفاده قرار می گیرند از نفوذ آب جلوگیری می کنند همچنین ناهمواری های احتمالی و انحرافات کف را به حداقل می رساند.

برای نصب سرامیک ها در گذشته از بتن استفاده می کردند به این گونه که یک لایه بتن را روی کف ریخته سپس آن را با سرامیک می پوشاندند، با استفاده از این ملات می توانید سطح زیر ساز را هموار کرده و سرامیک را روی آن جای دهید.

همچنین نقص های روی کف را با این مواد می توان بر طرف کرد، ملات می تواند وزن کف را افزایش دهد به همین دلیل با گذشت زمان استفاده از آن ها کم تر شده و دیگر کم تر می بینید که کف مکانی ملات باشد و فقط در برخی موارد از ملات برای چسباندن سرامیک استفاده می شود. امروزه از چسب های مخصوصی برای چسباندن سرامیک کف استفاده می کنند.

طرز تهیه ملات سرامیک کف

همانطور که در بالا گفته شد برای نصب سرامیک از ملات سیمان استفاده می شود و نسبت مخلوط کردن آن با آب می تواند متفاوت باشد برای نمونه ملات سرامیک کف برای سطح قائم باید با نسبت حجمی 1:6 باشد، یعنی یک واحد سیمان را با 6واحد ماسه باید مخلوط کرد، این ملات به عنوان آستر مورد استفاده است، برای آستر تخته ماله ای باید از مخلوط سیمان و خاک سنگ استفاده کرد و در انتها برای پر کردن درز و بندها از دوغاب سیمان و پودر سنگ استفاده می کنند، در واقع برای نصب سرامیک کف باید این سه ترکیب را داشت، این مواد را می توان با آب یا ماده هایی مخصوص مخلوط کرد.

برای تهیه ملات کف باید ابتدا آب و ترکیب ماسه و سیمان را به مقداری مساوی در سطل پلاستیکی ریخت و مخلوط کرد، بهتر است ابتدا آب را در سطل ریخته سپس ملات خشک را کم کم اضافه کرد و مخلوط را خوب به هم زد تا هوا از آن خارج شود و با هم کاملا ترکیب شوند. در پایان کار این ملات باید به صورت خامه باشد و نکته ای که پس از تهیه ملات بسیار حائز اهمیت است زمان استفاده از آن خواهد بود اینگونه که تنها 45 دقیقه وقت برای به کار بردن آن دارید، اگر سطح کف مسطح نیست می توان از 80% گچ و 20% پودر ملات استفاده کرد.

طرز تهیه ملات برای کاشی کاری

ملات کاشی کاری با سرامیک متفاوت است و باید چسبندگی بیشتری داشته باشد این خاصیت باید دو ساعت بعد از مصرف ظاهر شده و با گذشت 10-12 ساعت به حداکثر خود برسد. مصالحی که در تهیه ملات کاشی کاری از آن ها استفاده می شود شامل: خاک رس، گچ، ماسه، سیمان و رنگ سیمان و سیمان رنگی (در برخی موارد که زیبایی و رنگ مورد نظر است، از آن استفاده می شود) می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>