اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

چسب های سرامیک اغلب بر پایه سیمان می باشند که با مواد پلیمری تقویت شده اند، پلیمرهای استفاده شده در این چسب ها سبب می شود پس از خشک شدن در برابر رطوبت مقاومت پیدا کند، این چسب ها این قابلیت را ایجاد می کنند که کاشی یا سرامیک بر روی کف، بدنه، دیوار و... چسبیده شود، همچنین امکان چسباندن سرامیک روی سرامیک را فراهم می کند و سطحی غیر قابل نفوذ و مقاوم در برابر رطوبت ایجاد می کند.

انواع چسب ترمیم سرامیک موجود در بازار

چسب ترمیم سرامیک نیز در دو مدل پودری و خمیری تولید و به بازار عرضه می شود، چسب های پودری جزء ملات خشک هستند و بر پایه سیمان طراحی شده اند و دارای مقدار زیادی پلیمر می باشند که با آب مخلوط شده و پس از خشک شدن کاملا غیر قابل نفوذ می شوند. چسب های خمیری را بیشتر برای چسباندن سرامیک روی دیوار بتنی یا گچی استفاده می کنند، این نوع چسب در برابر اسید، آب و مواد نفتی از خود مقاومت نشان می دهد و قبل از استفاده باید دیوار با ملات سیمان تراز و یکدست شده باشد.

در چسب های سرامیک موادی افزوده می شود که قدرت انعطاف پذیری و چسبندگی را بالا می برد در عین حال به راحتی با آب مخلوط می شود اما پس از خشک شدن مقاومت آن را در برابر نم زدگی بسیار بالا می برد. استفاده از چسب سرامیک در اجرای عملیات وقفه ایجاد نمی کند همچنین زمان اجرای کار را تا حد زیادی افزایش می دهد، از دیگر ویژگی های چسب سرامیک استحکام بالای آن می باشد که استفاده از آن را به مراتب افزایش داده است.

مزایای چسب ترمیم سرامیک

به طور کلی چسب های ترمیمی که برای سرامیک مورد استفاده قرار می گیرند مزایای بسیاری دارند که در زیر برخی از آن ها را نام می بریم:

  • قدرت و چسبندگی بالا
  • آماده بودن برای مصرف (تنها با اضافه کردن آب قابل استفاده است)
  • عدم وجود مواد خطرناک
  • اجرای آسان
  • غیر قابل اشتعال
  • مقاوم در برابر نم زدگی و رطوبت
  • استفاده در لایه های نازک و ضخیم
  • استحکام بالا
  • سرعت بالا در اجرا
  • مقاومت نسبت به لغزش

کاربرد چسب ترمیم سرامیک

گاهی بر اثر اتفاقی ناگهانی ممکن است سرامیک دچار لب پریدگی، ترک خوردن، لق شدن و... شود، از ساده ترین راه ها برای رفع این مشکل استفاده از چسب سرامیک است، در مواردی که سرامیک لب پر شده باشد به وسیله چسب می توان قسمت جدا شده را به کاشی چسباند، همچنین در صورتی که سرامیک ترک خورده باشد یا لب پریدگی آن قابل ترمیم نباشد باید آن را با سرامیکی جدید تعویض کرد، بهتر است این کار را به یک استاد کار ماهر بسپارید اما اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید باید به نکاتی توجه کنید.

برای استفاده از این چسب ها ابتدا باید سطح زیر سرامیک را کاملا تمیز و خشک کرد سپس ناهمواری های سطح زیری را تا حد امکان باید از بین برد و با استفاده از کاردک شانه دار سطح مورد نظر را به چسب آغشته کرد و سرامیک را در محل قرار داده، محکم فشار داده تا به سطح بچسبد و 24 ساعت اجازه دهید تا چسب کاملا خشک شود. در واقع اگر امکان ترمیم سرامیک با چسب وجود داشته باشد بهتر است با هزینه های کمتر و با چسب های مخصوص سرامیک کار ترمیم را انجام داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>