اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

امروزه نماهای سرامیکی علاوه بر نماهای داخلی و کف، در نمای خارجی هم استفاده می شوند و اکثر نماها از انواع سنگ ها نمی باشند.

بررسی معایب و محاسن نمای از جنس سرامیک

همانطور که می دانید هر نمایی مزایا و معایب خاص خود را دارد و با توجه به آن ها می توان انتخاب صحیحی داشت، زیر به آن ها اشاره می کنیم:

معایب نمای سرامیک:

  • عایق نبودن نسبت به سرما و گرما
  • عایق صدا نبودن
  • جدا شدن سرامیک از سیمان به دلیل تغییرات جوی ( در صورت نصب اشتباه)

محاسن نمای سرامیک

  • سبکی، زیبایی، تنوع بالا، ضد حریق بودن، مقاومت در برابر یخ زدگی و... دارد که می توانند دلایل خوبی برای انتخاب آن ها باشد
  • سرامیکها اکنون هم لعاب مات دارند و هم پولیش وبراق
  • هم سطه صاف دارند و هم برجسته
  • هم طرح سنگ و بتن دارند و هم طرح انواع چوب و انواع آجرنما

انتخاب نوع سرامیک به منطقه و نوع آب و هوا بستگی زیادی دارد.مثلا ساختمانهایی که در مرکز و جنوب که هوای گرمسیری دارد، می توانند از سرامیک معمولی یا غیر پرسلان برای نمای خارجی استفاده نمایند. این نوع سرامنیک ها با ملات ماسه سیمان، حتی در نمای خارجی قابل نصب هست. فقط بایستی موقه نصب، و ملات ریزی، از سیمان خشکه استفاده ننمود.اما برای نقاط سردسیر، الزاما بایستی از سرامیک های پرسلانی که ضد یخ هم هستند، در نمای خارجی ساختمان استفاده نمود.

جهت نصب آن هم می توان بروش خشک استفاده کرد، و هم می توان از چسب مخصوص و نصب سرامیکهای پرسلان در نما استفاده نمود، توجه بفرمایید که نصب انواع سنگهای طبیعی که جذب آب کمی دارند، (مثل گرانیتها)و نصب سرامیک پرسلان با ملات ماسه و سیمان موجب سقوط و افتادن سرامیک از بدنه ساختمان خواهد شد. خسارتی جانی و مالی وارده به دیگران هم بعهده مالک نما می‌باشد.

بررسی ویژگی ها و معایب نمای سرامیک در نصب به روش خشک

سرامیک ها دارای مقاومت بالایی هستند که همین امر سبب افزایش زیبایی نما در گذر زمان می شود، نماهای سرامیکی را می توان در حوزه های مختلف مسکونی، اداری، تجاری و... به کار برد حتی در بخش های داخلی پایانه ها، مترو و... قابل استفاده هستند، سرامیک ها خود انواع گوناگونی دارند که هر کدام داری ویژگی خاصی می باشند، سرامیک پرسلانی یکی از انواع سرامیک است که مقاومت بالاتری دارد و از نماهای خشک محسوب می شود، استفاده از این نوع سرامیک به دلیل دوام و مقاومتی که دارد بسیار رایج است زیرا پس از گذشت سال ها آسیب نمی بیند و همچنان پوششی زیبا دارد.

نصب نمای سرامیکی به روش خشک مناسب ساختمان های اداری تجاری و برج های بلند نیست زیرا با توجه به برآورد هزینه های کل، به خصوص هزینه ی نصب آهن کشی و کلیپس، اجرای آن مقرون به صرفه نمی باشد. نوع نصب سرامیک ها می تواند تأثیر زیادی روی مزایا و معایب داشته باشد برای مثال در هنگام نصب به صورت خشک ابتدا نما را آهن کشی می کنند سپس سرامیک را با نگهدارنده های مخصوصی به زیر ساز وصل می کنند، برای جلوگیری از شکستن و سقوط سرامیک باید از لایه های توری پلاستیکی یا فلزی استفاده کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>