اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

باد افتادگی در سرامیک اصطلاحی است که در مورد بالا آمدن و تورم سرامیک بیان می شود. باد افتادن در سرامیک ممکن است به دلایل متفاوتی به وجود آید. لق شدن سرامیک نیز همان مفهوم بالا آمدن یا باد افتادگی را خواهد داشت. از جمله دلایل اصلی باد افتادگی سرامیک را می توان مشکل در نصب آن بیان کرد. باد کردگی یا بالا آمدن سرامیک باید حتما بعد از تشخیص، ترمیم شود و مرتفع گردد.

اگر این اقدامات صورت نگیرد و سرامیک باد کرده تعویض نگردد ممکن است به باد افتادگی سرامیک های دیگر نیز بیانجامد و یا سرامیک را دچار شکستگی کند. از جمله دلایل شایع دیگری که باعث می شود سرامیک ها پس از نصب دچار باد کردگی شوند، انتخاب سرامیک بی کیفیت می باشد.

سرامیک هایی که با کیفیت پایین خریداری می شوند دچار مشکلاتی از این دست خواهند شد و باد می کنند.استفاده برخی از مصالح و موادی که در ساخت سرامیک ها استفاده می شوند در کیفیت آن موثرند. اگر مواد استفاده شده در ساخت سرامیک مرغوب نباشد بعد از پروسه نصب مشکلاتی مانند بادافتادگی در آن ها ایجاد خواهد شد.

چرا سرامیک باد می کند؟

سرامیک ها مدتی بعد از نصب، ممکن است در معرض هوای گرم و یا سرد قرار بگیرند. در واقع انقباض و انبساط سرامیک ها در صورتی که بین سرامیک ها درز وجود نداشته باشد می تواند باعث باد افتادگی سرامیک شود. استفاده از ملاتی که برای چسبندگی سرامیک به سطح زیرین استفاده می شود باید با کیفیت باشد. اگر در هنگام نصب، ملات چسبندگی لازم را نداشته باشد و یا خشک باشد پس از مدتی باعث لق شدن سرامیک و یا باد افتادگی خواهد شد.

از جمله عوامل دیگری که باعث خواهد شد سرامیک از جای خود بلند شود و لق شود تردد و رفت آمد بر روی سرامیک تازه نصب شده است که باعث لق شدن آن خواهد شد. بعد از نصب سرامیک مخصوصا سرامیک هایی که برای کف استفاده می شوند تا چند روز بعد از نصب نباید بر روی آن حرکت کرد. برخی از سرامیک ها نیز در هنگام پخت در کوره ها دچار حباب هایی خواهند شد که این حباب ها باعث می شوند سرامیک باد کرده و متورم به نظر آید.

چگونه باد افتادگی سرامیک را برطرف کنیم؟

برای برطرف نمودن باد افتادگی سرامیک باید در هنگام نصب، سرامیک ها را با فاصله از هم نصب کرد. این فاصله باید 3تا 5 میلی متر باشد و این فاصله با دوغاب مناسب پر شود. دوغاب یا ماستیک های درزگیر که از جنس سیلیکون می باشند گزینه ای مناسب می باشند تا سرامیک ها را در کنار هم نگه دارند و درز بین آن ها به طور کامل پوشیده شود.

اگر این باد افتادگی و یا لق شدگی در مورد یک یا چند سرامیک باشد می توان با تعویض سرامیک مشکل را برطرف نمود. دقت نمایید که این کار باید توسط استادکار ماهر انجام شود.استادکار ماهر با جدا کردن سرامیک های بادکرده و جایگزین نمود سرامیک های جدید با ملات مناسب و درزگیری اصولی مشکل را برطرف خواهد نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>