اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

قطعا تاکنون با صحنه هایی مانند ترک خوردن کاشی روی دیوار مواجه شده اید. ترک خوردگی کاشی روی دیوار نمای بسیار بدی را به ساختمان خواهد داد. اگر در اولین فرصت به برطرف نمودن عیبی که باعث ترک خوردن کاشی شده است، اقدام نشود با احتمال بالایی ممکن است سب ترک خوردن کاشی های دیگر نیز بشود.

کاشی هایی که روی دیوار نصب می شوند اغلب دارای جنبه تزئینی هستند و با اینکه خودشان باید دارای مقاومت نسبی باشند نقش زیادی در مقاومت کلی ساختمان نخواهند داشت. دلایل ترک خوردگی کاشی روی دیوار ممکن است بسیار متنوع باشند که به مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

علل ترک خوردن کاشی دیوار مرتبط با کیفیت کاشی

از مهم ترین دلایل ترک خوردن کاشی دیوار که به کاشی وابسته است، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از کاشی نامناسب: کاشی ها دارای انواع متفاوتی می باشند. برای کاور کردن دیوار حتما باید از کاشی مخصوص دیوار استفاده شود. این نوع از کاشی ها دارای ویژگی هایی هستند که آن ها را برای این کاربرد متناسب کرده است. استفاده از کاشی هایی مانند کاشی کف برای دیوار ممکن است باعث شکستن و ترک خوردگی در آن ها شود.

ضربه: کاشی از هر جنسی و هر نوع استقامتی باشد، باید مورد مراقبت قرار گیرند. کاشی ها در اثر ضربات سنگین دچار شکستگی خواهند شد.

استفاده از کاشی نامرغوب: کاشی هایی که برای دیوار مورد استفاده قرار می گیرند دارای درجه بندی هستند و از کیفیت های متنوعی ساخته می شوند. اگر از کاشی های درجه چندم استفاده شود احتمال ترک خوردن و شکستگی در آن ها بالا خواهد رفت.

دلایل فنی ترک خوردن کاشی دیوار

از دلایل ترک خوردن کاشی که به نحوه نصب آن مرتبط می باشد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

زیر سازی نامناسب: از جمله دلایل برای ترک خوردن کاشی رو دیوار می توان به زیر سازی نامناسب اشاره کرد. قبل از کاشی کاری، باید دیوار با استفاده از تراز یکسان شود و در صورتی که دارای ناهمواری باشد توسط ملات به طور یکسان پر شود. ناهمواری در سطح زیرین کاشی باعث لق شدن برخی کاشی ها و ترک خوردگی آن ها خواهد شد.

ملات کم: ملاتی که برای چسباندن کاشی به دیوار مورد استفاده قرار می گیرد باید به اندازه باشد. هر چه کاشی دارای ضخامت بیشتری باشد، ملات مورد استفاده نیز بیشتر می شود. اگر ملات کمتر از حد معمول استفاده شود در پشت کاشی ها حفره ایجاد می شود و موجب ترک افتادن در کاشی می گردد.

وجود ستون زیر کار: در محل هایی از ساختمان که ستون های بتنی و فلزی وجود دارد به دلیل برخی از نوسانات مانند انبساط و انقباض ترک هایی در سطح زیرین و به تبع آن کاشی ها به وجود می آید. برای جلوگیری از این مشکل باید روی ستون ها را با فوم هایی که به صورت رول در بازار وجود دارند پوشاند و با راویز آن را بست.

استفاده از دوغاب نامناسب: بعد از انجام کاشی کاری روی دیوار برای دوام و استحکام کاشی ها باید از دوغاب مناسب استفاده شود. کاشی کار ماهر درباره اندازه و نوع دوغاب مورد استفاده مهارت لازم را دارد.
نداشتن شناژ: اگر ساختمان فاقد شناژ باشد ممکن است دیوار پشت آن نشست کند و کاشی های متصل به آن دچار ترک خوردگی می شوند. بستن شناژ افقی در ساختمان سازی مانع از این اتفاق خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>