اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

امروزه با توجه به کاربرد فراوان سرامیک برای کف اکثر محیط ها، آگاهی به نحوه درست کردن دوغاب آن می تواند حائز اهمیت باشد. با دانستن طرز تهیه دوغاب، خود افراد نیز می توانند به انجام آن بپردازند. دوغاب آماده ممکن است در بیشتر مواقع در دسترس باشد اما در صورت پیدا نکردن آن باید با نحوه آماده کردن آن آشنا بود.

دوغاب برای استحکام بخشیدن به سطح و پر کردن شکاف بین سرامیک ها مورد استفاده قرار می گیرند و می توان گفت به گونه ای نقش عایق ضد آب را دارند که از نفوذ آب به داخل سرامیک جلوگیری می کند، بهتر است دوغاب ریزی سرامیک کف توسط افرادی استاد کار و متخصص انجام شود تا پس از اتمام نیازی به ترمیم نباشد.

منظور از ترمیم زمانی است که درزهای بین سرامیک دوغاب کاری شده اند اما در جداره های میان آن باکتری و قارچ شروع به رشد نموده اند و رنگ دوغاب را تیره کرده اند از این رو با ترمیم دوغاب کاری می توان سفیدی جداره ها را برگرداند این مورد بیشتر در سرامیک کف سرویس های بهداشتی اتفاق می افتد.

نحوه تهیه دوغاب سرامیک کف

در واقع طرز تهیه دوغاب برای سرامیک کف به اینگونه می باشد که ابتدا سطلی مناسب این کار انتخاب کرده و در آن ترکیب آب، گچ و پودر سنگ را به خوبی مخلوط می کنید، یکی از نکات مهم در تهیه این نوع دوغاب نسبت ترکیبات می باشد که میزان گچ و پودر سنگ باید یکسان و یک به یک باشد، مقدار آب تقریبا نسبی است و تا زمانی اضافه می شود که ترکیب خامه ای و رقیق به دست آید.

این ترکیب باید روان بوده و به راحتی فرم بگیرد اما به این نکته دقت کنید که در دوغاب کف بهتر است میزان پودر سنگ بیشتر باشد همچنین دوغاب شکلی غلیظ تر داشته باشد، این کار سبب بیشتر شدن استحکام می شود. همانطور که گفته شد مدل های آماده این دوغاب ها در بازار موجود می باشد که با تهیه آن ها به راحتی می توان دوغاب کاری را انجام داد.

ابزار مورد استفاده برای دوغاب سرامیک کف

برای انجام و اجرای دوغاب کاری به یک سری ابزار آلات ویژه نیاز دارید که با استفاده از آن ها می توانید این فرآیند را کامل کنید، این ابزار را در ادامه به شما معرفی می کنیم:

  • توری هایی نازکی شبیه یه توری هایی که در پنیر سازی مورد استفاده هستند.
  • چاقوی گچ زنی یا کمچه دوغاب کاری
  • قلم مو رنگ
  • تیغه های مخصوص برای تراشیدن سطح سرامیک
  • دستکش

اسفنج که از آن برای جمع کردن دوغابی که روی سطح سرامیک به جا مانده استفاده می کنند.
نکته دیگری که در تهیه دوغاب قابل توجه می باشد رنگ دوغاب است، معمولا رنگ دوغاب سفید است به همین منظور از گچ سفید در ترکیبات آن استفاده می شود، اگر می خواهید اقدام به خرید دوغاب آماده کنید از فروشنده دوغاب با رنگ سفید را بخواهید زیرا این نوع دوغاب های آماده را در رنگ های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
بهرام:
سلام چیزی که بلد نیستید مجبور نیستید در سایت بگذارید تا کسانی که بلد نیستند به اشتباه بیافتند به هیچ عنوان برای کاشی و سرامیک از گچ برای دوغاب استفاده نمی شود
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>