اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

سرامیک یکی از مصالح مهم و محبوب برای پوشاندن کف و دیوارها محسوب می شود همچنین از آن می توان برای نمای ساختمان ها استفاده کرد، اما یکی از مهم ترین کاربرد و استفاده آن در کفپوش می باشد. برخلاف تصوراتی که وجود دارد، سرامیک کاری دارای ظریف کاری هایی می باشد که تنها یک معمار ماهر و کار بلد از پس آن بر می آید.سرامیک ها تنوع بالایی دارند و شما متناسب با سلیقه و کاربرد آن می توانید مدل دلخواه خود را انتخاب نمایید، نصب این سرامیک نیز می تواند به چند روش انجام پذیرد که در این مطلب به آموزش سرامیک کاری کف با سیمان می پردازیم.

در انجام این کار چندین طرح و پلن وجود دارد که شما با توجه به سلیقه فردی خود می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید، اگر به دنبال نصب آسان هستید ما الگوی مربعی را به شما پیشنهاد می دهیم در این الگو نیاز کمتری به برش سرامیک است و بیشتر مناسب محیط های کوچک می باشد اما الگوی قطری دارای زیبایی بیشتری است و البته برش پیچیده ای دارد.

پیش نیاز های سرامیک کاری کف با سیمان

قبل از انجام سرامیک کاری ابتدا باید متراژ محیطی را که می خواهید سرامیک کنید را داشته باشید سپس تعداد سرامیک مورد نیاز را به علاوه پانزده درصد بیشتر برای دور ریز تهیه کنید، برای این کار باید محیط توسط فردی متخصص اندازه گیری شود، پس از این کار با توجه به متراژ تعداد نیروی کار ماهر را تعیین کنید، به طور کلی موارد زیر نکات قابل توجه در سرامیک کاری کف با سیمان می باشد:

  • متراژ و اندازه گیری محیط
  • محاسبه حدودی قیمت مصالح مورد استفاده
  • تخمین زمان برای انجام کار
  • تضمین کار توسط معمار یا استادکار
  • تمیز کردن کف قبل از انجام کار
  • انتخاب سرامیک با کیفیت
  • تهیه ابزار آلات و مصالح مورد نیاز

مراحل انجام سرامیک کاری کف با سیمان

قبل از انجام سرامیک کف توجه کنید که کف بدون تخلخل و ناهمواری بوده همچنین استحکام خوبی داشته باشد این دو نکته می تواند سرعت اجرای کار را بالا ببرد.نحوه سرامیک کاری کف با سیمان به اینگونه می باشد که ابتدا ملاتی که از ماسه، سیمان و آب است را تهیه می کنید نسبت این ملات باید یک به شش باشد، ملات آماده شده را کف محیط مورد نظر ریخته و صاف کرده سپس سرامیک را روی آن قرار دهید.

به وسیله تخته ماله سطح آن را صاف کنید، علاوه بر ملات بالا به ملات سیمان و خاک سنگ برای آستر تخته ماله و ملات دوغاب (سیمان و پودر سنگ) برای پر کردن درز و بندها، نیاز است، پس از جایگذاری سرامیک بر روی ملات سیمان روی سطح سرامیک را آب زده تا کاغذ از آن جدا شود و بتوان با دوغاب درزها را پر کرد.

اگر روی سرامیک کاغذی نبود بهتر است سرامیک را به صورت دانه دانه با ظرافت و دقت کنار هم نصب کرد که برای این کار باید سطح فضا کاملا صاف و یکدست باشد. پس از اتمام نصب عمل دوغاب کاری صورت می گیرد. ملات سیمان دچار گیرش می شود و دقت نکردن به این موضوع سبب کاهش چسبندگی سرامیک خواهد شد و همین امر موجب افتادن سرامیک در آینده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>