اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

از جمله سنگ های ساختمانی می توان به سنگ های گرانیت، آهک، کوارتزیت، مرمر، مرمریت، تراورتن، آنتیک، ماسه سنگ، سنگ چینی، گابرو، دیوریت، دهبید، ازاره، گیوتین و بادبر اشاره نمود که هرکدام دارای زیبایی خاص و کاربردهای مخصوص به خود هستند.

به طور مثال سنگ گرانیت که از جمله سنگ های گران قیمت به شمار می آید، در زیربنای تأسیسات، تزئین فضای داخلی ساختمان و همچنین نماکاری و کف سازی کاربرد دارد. از سنگ آهک هم جهت تزئین دیوارها، کف، نمای مجسمه و ستون سازی استفاده می شود و یا سنگ کوارتزیت که سنگی مقاوم در مقابل هوازدگی است برای نماکاری و پوشش دیوارها، کف و سطح پله مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی تفاوت های سنگ مرمر و مرمریت

به طور کلی سنگ ها به سه گروه سنگ های رسوبی، دگرگونی و آذرین طبقه بندی می شوند و سنگ مرمر و مرمریت در گروه MARBLE جای گرفته اند، اما با این حال دارای تفاوت های زیادی هستند. سنگ مرمر و مرمریت از جمله سنگ های زیبا برای تزئین ساختمان ها به شمار می آیند ولی باید دانست که سنگ مرمر از نوع سنگ های دگرگونی است، در حالی که سنگ های مرمریت، در گروه سنگ های رسوبی قرار می گیرند. علاوه بر نحوه پیدایش و مواد تشکیل دهنده، این دو نوع سنگ در زیبایی و جلاپذیری و کاربری نیز دارای تفاوت هایی هستند.

تفاوت در نحوه تشکیل سنگ ها

سنگ مرمر در نتیجه دگرگونی دولومیت یا سنگ آهک حاصل می شود. به عبارتی وقتی که سنگ آهک تحت فشار و حرارت قرار می گیرد، مجددا متبلور شده و این روند، موجب به وجود آمدن سنگ های مرمر خواهد شد. لذا کلسیت، کانی اصلی تشکیل دهنده سنگ های مرمر است.

اما سنگ مرمریت از خانواده سنگ های رسوبی بوده که تحت فشار طبقات رویی قرار گرفته و از متراکم شدن رسوبات کربنات کلسیم و ترکیب با دولومیت یا آرگونیت ایجاد شده اند. به عبارتی مرمریت، نوعی سنگ آهکی است که تا حدودی دگرگون شده و برحسب دگرگونی سنگ مادر، به سنگ چینی، ابری و کریستال، طبقه بندی می شوند. کانی اصلی سنگ مرمریت، کلسیت است و کلسیت ها از تبلور کربنات کلسیم حاصل می شوند.

تفاوت در کاربری سنگ های مرمر و مرمریت

رنگ سنگ مرمر خالص، سفید و شفاف است، اما دارای رنگ های متنوعی شامل سفید، سیاه، خاکستری، سبز، زرد، ارغوانی و قرمز نیز هستند که نشان دهنده ناخالصی های موجود در سنگ آهک اولیه می باشد. این سنگ دارای سطحی آینه ای است و قابلیت صیقل پذیری بالایی دارد. لذا از این نوع سنگ ها بیشتر در دکوراسیون و تزئینات داخلی ساختمان ها، پله ها، کفپوش و ستون ها استفاده می شود. از آنجا که سنگ مرمر در برابر آلودگی هوا و رطوبت دارای مقاوت کمی است، پس در نماسازی ساختمان ها استفاده از آن توصیه نمی شود.

فرق سنگ مرمر با مرمریت در طرح و کاربرد

در سنگ های مرمریت هم می توان رنگ ها و طرح های بسیار زیبایی را مشاهده نمود، مانند مرمریت اسپایدر یا گلدن بلک که در سنگ های مرمر نمی توان آنها را یافت. بیشترین کاربرد سنگ های مرمریت در مصارف داخلی ساختمان از جمله دیوارها، پله ها، کف و سنگفرش هاست.

دارا بودن سطحی براق و درخشنده، عدم جذب گرما، قابلیت صیقل پذیری بالا، نگهداری آسان و مقاومت در برابر گرما و سرمای ناگهانی، از جمله ویژگی های سنگ مرمر است و از خصوصیات سنگ های مرمریت مقاومت در مقابل فرسایش و آتش، تخلخل کم، تنوع و زیبایی، دارای جلایی مناسب می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>